ELEKTRİK FATURASI DESTEĞİ İÇİN NASIL BAŞVURU YAPILIYOR?
Elektrik tüketimi desteği için Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı bünyesindeki Sosyal Hizmetler Müdürlüklerine başvurmanız gerekiyor. Ayrıca kaymakamlıklar üzerinden bulunduğunuz bölgedeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına da başvuru yapabilirsiniz. Muhtarlardan alacağınız muhtaçlık belgesi başvurunuzun olumlu görülmesi için çok önemlidir.
Başvuru sırasında aşağıdaki evrakları yanınızda götürmelisiniz:
Sizin ve hanedeki diğer kişilerin T.C. kimlik kartlarının fotokopisi
Güncel elektrik faturası
Başvuru dilekçesi
ELEKTRİK FATURASI DESTEĞİ NASIL HESAPLANIR?
Her ay düzenli olarak yapılan elektrik tüketimi desteği hanedeki kişi sayısı ve harcanan elektrik miktarına göre hesaplanıyor:
1-2 kişilik hanelerde aylık 75 kWh - 40 TL,
3 kişilik hanelerde aylık 100 kWh - 53 TL,
4 kişilik hanelerde aylık 125 kWh - 67 TL,
5 ve daha çok kişilik hanelerde aylık 150 kWh - 80 TL,
Kronik hastalığı nedeniyle evde tıbbi cihazlarla yaşayan kişiler kesintisiz güç kaynağı ve aylık 200 TL yardım alıyor.
ÖDEMELER PTT'DEN
Elektrik yardımı vatandaşlara para olarak ödenmiyor. Yardım alan vatandaşlar elektrik faturalarını PTT aracılığıyla ödüyorlar. Bu ödeme sırasında ise fatura tutarından yardım parası düşülüyor kalan fark vatandaş tarafından ödeniyor.
BAŞVURU İŞLEMLERİ
Elektrik yardımlarında başvurular doğrudan yapılmıyor. Aile Bakanlığı sosyal yardım alan vatandaşlar arasından bu yardıma almaya hak kazanan haneleri gelir durumlarında göre kendisi belirliyor. Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü başvurular için yaptığı açıklamasında şu ifadeleri kullandı.
"Herhangi bir kuruma başvuru yapılmasına gerek olmayıp, hak sahiplerini gösterir liste her ay Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü tarafından Bütünleşik Sosyal Yardımlar Bilgi (BSYB) Sistemi üzerinden hazırlanmaktadır. Hak sahibinin TC Kimlik Kartı ve elektrik faturası ile PTT şubesine gitmesi yeterlidir."