Koronavirüs salgını nedeniyle kapılarını üç ay kapatan düğün salonu işletmeleri normalleşme adımlarının atılmasıyla birlikte 1 Temmuz itibariyle yeniden faaliyete başladı.
Düğün salonlarının açılmasıyla birlikte nisan, mayıs ve haziran ayları için düğün yapmayı planlayan binlerce çift evlenecekleri yeni tarihleri paylaşmak için salonlara akın etti. Sadece İstanbul'da normalleşme dönemi düğünlerinde salonlardaki doluluk oranı yüzde 70'e çıktı.
Ancak düğün için 1 Temmuz öncesinde plan yapıp salon kiralayan ancak koronavirüs salgınının ortaya çıkmasından ötürü düğün yapmaktan vazgeçen kimi çiftler ise ödedikleri paraları geri almak için söz konusu işletmelerin kapısını aşındırmaya başladı.
Mağdur çiftler bugün git yarın gel oyalamaları ve öne sürülen sözleşme üzerinden yüzde 30 kesinti yapılarak para iadesi yapılacağına ilişkin sözlere kanarak aylardır paralarını almayan çalışırken dikkat çeken bir tarih gündeme geldi.
EMSAL KARARLAR VAR
Yenişafak'ın haberine göre, hukukçular 1 Temmuz öncesinde salon kiralayıp evlilik planı yapanların ancak pandemi nedeniyle düğünlerini iptal etmek zorunda olanların salon işletmecilere ödedikleri ücretlerle ilgili emsal kararların olduğuna vurgu yapıyor.
1 TEMMUZ ÖNCESİNE DİKKAT!
Hukukçular salonların yeniden faaliyete açılmasına izin verilen 1 Temmuz öncesinde kiralama yapmak üzere salon işletmecilerine verilen kapora ya da ücretlere yönelik Tüketici Hakem heyetlerinin para iadesi kararı verdiğini belirtiyor. Taraflar arasında imzalanmış sözleşmelerde bu gibi durumlarda kesinti yapılacağına ilişkin düzenlemenin yer alması halinde ise bu düzenlemenin de 'haksız şart' niteliğinde olduğunu ve 'Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a aykırılık teşkil edeceği dile getiren hukukçular, yasa kapsamında bu durumun da hukuken geçersiz kabul edileceğini ifade ediyor.
YOĞUN ŞİKAYET GELDİ
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal ise konuyla ilgili yenisafak.com'a yaptığı açıklamada konun üç ayrı boyutta incelenmesi gerektiğine dikkat çekerek şöyle konuştu:
''Birincisi, 01/07/2020 Tarihine kadar düğün tarihleri kesinleşmiş ve sözleşme yapmış peşinat ya da tamamen ücretini ödemiş tüketiciler yasaklama nedeniyle düğünlerini iptal ettiler yada ileri bir tarihe sözleşmede tarih değişikliği yaparak ertelediler. Düğünlerin iptal edenlerin pandemiden biz de zarar gördük diyerek tüketiciden alınan peşinat veya salon ücretinin tamamını tüketiciye ödenmediği yönünde yoğun şikayetler gelmiştir. Bize ulaşan tüketiciler pandemi nedeniyle sözleşme fesih bildirimi ve ödenen ücretin iadesi yönünde ihbarda bulunmuş, ihtarlar gönderilmesi rağmen ödeme alınamıyor ise tüketici hakem heyetlerine yönlendirilmiştir.'' dedi.