Koronavirüs de durduramadı! 20 AB ülkesine ihracat temmuzda arttı

Türkiye 2020 Temmuz ayında 27 AB ülkesinin 20'sine ihracatını bir önceki aya göre arttırdı. Artışta en dikkat çeken rakam yüzde 151 ile Lüksemburg oldu.

Türkiye'nin, temmuz ayında hazirana göre 20 Avrupa Birliği (AB) ülkesine ihracatı arttı.

Kovid-19 salgınının ekonomiye etkilerinin en derinden hissedildiği dönemlerde Türkiye'nin AB'ye ihracatı geçen yılın aynı dönemlerine göre kayda değer bir şekilde olumsuz etkilenmişti. Ancak ekonominin tekrar canlanmasıyla ve sanayide çarkların tekrar dönmeye başlamasıyla Türkiye AB'ye ihracatta toparlanma yoluna girdi.

Türkiye'nin ihracatı temmuzda Kurban Bayramı tatilinin getirdiği iş günü farkı nedeniyle geçen yılın temmuz ayına kıyasla yüzde 5,8 düşerek 15 milyar 12 milyon dolar oldu. Türkiye'nin ihracatı, temmuzda pandemi sürecinde en yüksek aylık rakama ulaştı. İhracatta haziran ayına göre artış yüzde 11,5 oldu. Son 12 aylık ihracat ise yüzde 7,9 kayıpla 166,6 milyar dolar olarak gerçekleşti.

Normalleşme süreciyle birlikte Türkiye, hem küresel ticarette hem de AB'ye ticarette atağa kalktı.

Türkiye'nin geleneksel ihracat pazarı Avrupa Birliği'ne (AB) dış satımı, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınından kaynaklı kayıpları telafi etme yoluna girdi. Türkiye'nin temmuz ayında hazirana göre, 27 AB ülkesinin 20'sine ihracatı arttı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.