Her 100 kişiden 5'i işveren

TÜİK’in açıkladığı istatistiklere göre, Türkiye’de toplam istihdam içinde işverenlerin payı yüzde 4.6 oldu. Kadın işverenlerin oranı yüzde 9’a çıktı. Girişimcilerin yüzde 36.7’si 35-44 yaş grubunda...

Ülkemizde girişimcilik teşvik edilirken, işveren sayısı da artıyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), girişimcilik istatistiklerini açıkladı. Buna göre; toplam istihdam içinde 2016 yılında işveren olarak çalışanların payı yüzde 4.6 oldu. Hanehalkı İşgücü Anketi sonuçlarına göre, Türkiye genelinde işveren olarak çalışanlar içinde kadınların oranı bir önceki yıla göre 0.9 puan artış ile yüzde 9 olarak gerçekleşti. Tarım dışı sektörlerde işveren olarak çalışanların yaş gruplarına göre dağılımında, en yüksek pay yüzde 36.7 ile 35-44 yaş grubunun oldu.
ÜNİVERSİTELİ ARTTI
Eğitim durumuna göre tarım dışı sektörlerde işveren olarak çalışanlar arasında ilkokul mezunlarının oranının yüzde 28.6, ilköğretim, ortaokul ve dengi meslek okul mezunlarının oranının yüzde 14.5 olduğu tespit edildi. Ayrıca tarım dışı sektörlerde çalışan işverenlerin yüzde 16.6'sını genel lise, yüzde 27.8'ini ise yüksekokul veya fakülte mezunları oluşturdu. Önceki yıl ile karşılaştırıldığında, tarım dışı sektörlerde çalışan işverenler arasında ilkokul mezunlarının payı 0.7 puan azalırken, yüksekokul veya fakülte mezunlarının payı 1.4 puan arttı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.