Beyaz eşyada fırsat zammı

Hükümet mobilyada KDV'yi yüzde 18'den yüzde 8'e düşürdü, beyaz eşyada ise ÖTV'yi sıfırladı. Şubat ayında başlayan uygulama ile ucuzluk bekleyen vatandaş, umduğunu bulamadı. Kimi firmaların indirimi cebine attığı ortaya çıktı. Maliye Bakanı Naci Ağbal, Nisan ayının sonunda sona erecek beyaz eşya, inşaat ve mobilya sektöründe yapılan vergi indirimlerinin ekonomi üzerinde canlandırıcı etkisinin olduğunu belirterek, "Ancak anlaşılıyor ki vergide yaptığımız indirim aynı oranda fiyatlara yansıtılmamış, son açıklanan enflasyon verileri de bunu teyit ediyor, ama bu sektörlerde fiyatların bir miktar aşağı yönlü geldiğini de görüyoruz" dedi. Vergi indiriminin süresinin uzatılıp uzatılmayacağı ile ilgili Bakan Ağbal, bu sektörlerden sürenin uzatılması ile ilgili pek çok talep geldiğini belirtti. Ağbal, "Bu konuyu değerlendireceğiz. Değerlendirmeyi yaparken de ÖTV indiriminin bu sektörlerde mi devam etmesi gerek, yoksa sona erdirilip farklı sektörlerde mi uygulanması gerek olduğuna bakacağız. Ekonominin ihtiyaçları ve taleplerine göre vergi indirimine karar verilecek" dedi. Ağbal, KDV sistemiyle ilgili çok kapsamlı bir çalışma yaptıklarını söyledi.
VATANDAŞ DENETİM İSTEDİ
Şubat ayında başlatılan geçici vergi indirimine rağmen, bazı mobilya ve beyaz eşya firmalarının fiyatlarını artırdığı gözlendi. Vatandaş, denetim yapılmasını isterken, "ÖTV indirimini az sayıda firmanın yansıttığını görüyoruz" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.