Hamburger hedefte

AB ve ABD arasındaki ticari savaş sürüyor. ABD’nin Deutsche Bank hamlesinin ardından, AB de son faturayı McDonald’s’a kesti. AB’nin daha birçok Amerikan şirketi hakkında inceleme yaptığı açıklandı.

ABD ile Avrupa Birliği (AB) arasındaki çekişme devam ediyor. FIFA, Volkswagen, Bosch, Apple, Deutsche Bank soruşturmaları ile markalar üzerinden büyük bir savaş yaşanıyor. Durmak bilmeyen ticari savaş, son olarak McDonald's'a sıçradı. AB Komisyonu, ABD'li dev fast food zincirine ceza kesti. Komisyon, McDonald's'ın vergi kaçırdığını duyurarak, "Şirketin Avrupa genel merkezi Lüksemburg'da. Burada kurumlar vergisi AB yasalarına göre yüzde 30 olması gerekirken, McDonald's sadece yüzde 1.49 vergi ödemiş" denildi. 2009'dan bugüne şirketin AB genelinde 1.8 milyar dolar net kâr elde ettiği belirtilerek, yasal vergilendirmenin uygulanması halinde şirketin ek 560 milyon dolarlık ödeme yapması gerektiği ifade edildi. Şirketten yapılan açıklamada ise kendilerinin özel bir muameleye tabi tutulmadıkları dile getirilirken, yasalar çerçevesinde tüm ödemelerin yapıldığı ileri sürüldü. AB Rekabetten Sorumlu Komiseri Margrethe Vestager ise yasaların AB genelinde tüm şirketler için geçerli olduğunu vurgulayarak, "Amazon gibi daha çok sayıda ABD'li şirket hakkında araştırma başlattık. Sonuçlar ortaya çıktıkça paylaşacağız. Listemiz uzun" dedi. Restleşmenin daha birçok şirkete sıçraması bekleniyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.