Dolarda yeni rekor: 2.94 lira

ABD Merkez Bankası'nın (Fed) Eylül'de faiz artıracağına yönelik endişelerin baskısı altındaki piyasalarda gerilim dün had safhaya çıktı. Terör saldırılarıyla artan güvenlik endişeleri bahanesiyle dolar 2.9435 TL ile tarihinin en yüksek seviyesine çıktı. Euro da 3.24 TL ile rekorunu yeniledi. TL, dün yüzde 1.3 ile dolar karşısında en fazla değer kaybeden para birimi oldu. Döviz sepeti 3.09 TL'ye ulaşarak yeni bir rekora imza attı. Dolar kapanışı 2.9270, euro 3.2270 TL'den yaptı. Borsa İstanbul'da gün içerisinde 76 bin 646 puana kadar yükselen endeks, 75 bin 188 puana kadar geriledi. Endeks günü yüzde 0.87'lik kayıpla 75 bin 300 puandan tamamladı. Para Politikası Kurulu toplantısında hiçbir adım atmayan Merkez Bankası, dün ekonomistlere yapılan sunumda da tatmin edici bir aksiyon planı ortaya koyamadı.
MERKEZ'İN GÖZÜ FED'DE
Merkez,
likidite politikalarıyla ortalama fonlama maliyetini yukarı çekip, Fed'in faiz artırımlarına başlamasıyla birlikte bir hafta vadeli repo faizinde kademeli artış eğilimine gireceğinin sinyalini verdi. Türkiye'de kur üzerinden kriz algısı yaratma operasyonuna karşılık, gelişmekte olan ülkelerin tamamında sermaye çıkışı yaşanıyor.
KUR ARTIŞI KRİZ İŞARETİ DEĞİL
Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Cemil Ertem, kur artışının Türkiye ekonomisinde bir kriz işareti olmadığını söyledi. Merkez Bankası'nın da kurun yükselmesini kalıcı ve kriz işareti olarak yorumlamadığını anımsatan Ertem, "Türkiye ekonomisinin temellerini sağlam görüyoruz" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.