Enflasyona gıda darbesi

Nisan'da aylık enflasyon yüzde 1.63 artışla piyasa beklentisi olan yüzde 1.34'ün üzerinde geldi. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre; Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) Nisan'da aylık bazda yüzde 1.63, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) ise yüzde 1.43 artış gösterdi. Yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 7.91, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 4.80 olarak gerçekleşti.
YÜZDE 14.36 ARTIŞ
TÜFE'de
yer alan ana harcama gruplarında aylık bazda en yüksek artış, yüzde 12.30 ile giyim ve ayakkabı grubunda gerçekleşti. Gıda ve alkolsüz içecekler grubunda yüzde 1.63, ev eşyasında yüzde 1.35, lokanta ve otellerde yüzde 1.27 ve çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 1.24 artış yaşandı. TÜFE'de, yıllık bazda en yüksek artış, yüzde 14.36 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda görüldü. Bunu yüzde 13.34 ile lokanta ve oteller izledi.
CEKET ŞAMPİYON
Tüketici fiyatları bazında Nisan ayında en yüksek fiyat artışı, yüzde 32.91 ile kadın ceketinde gerçekleşti. Kadın ceketini yüzde 28.51 ile patates, yüzde 24.03 ile portakal izledi.

TARLADA DÜŞTÜ PAZARDA UÇTU
Patatesin tarla fiyatı düşerken, pazar fiyatı ise cep yakıyor. Tarlada patatesin kilogram fiyatı 2.5 liradan başlayıp 1 lira 70 kuruşa kadar düştü. Ancak pazarda patatesin kilosu 5 liraya kadar çıktı. Bu durum hem üreticiyi hem de tüketiciyi zor durumda bıraktı. Üretici Mehmet Alcı patatesin tarla ile pazar fiyatı arasında uçurum olmasından şikayet ederek, "Bu nasıl oluyor ben
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.