Şifre kurtardı

2.7 milyon HSBC müşterisinin kart bilgileri kopyalandı. Vatandaş panik içinde. Bankanın üçlü şifre sistemi büyük tehlikeyi önledi

HSBC'in Türkiye'deki 2.7 milyon müşterisinin kart bilgilerinin kopyalanmasına yönelik çalışmalarda önemli bir ayrıntı ortaya çıktı. Hackerlerin, hesap numaralarına, kartların son kullanım tarihine ve kart sahiplerinin isimlerine ulaştığı ancak, kredi kartının arkasındaki 3 numaralı güvenlik şifrelerini kıramadığı için hesapları boşaltamadığı saptandı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), bankanın verdiği ön bilgiler doğrultusunda 'risk olmadığı' tespiti yaptı. Ancak Bankalar Kanunu'na göre müşteri bilgilerinin korunmasından sorumlu olan bankanın, gerekli önlemleri alıp almadığı, güvenlikte bir zafiyet olup olmadığına bakılacak.
HSBC CEZA ALABİLİR
Yetkililer, bankaların yazılım sistemlerindeki güvenlik duvarının önemine dikkat çekerek, "Şu anda müşterilerden doğrudan gelen bir şikayet, dolandırıcılık söz konusu olmadığı için BDDK'nın bir müdahalesi olmadı. Eğer şifreler kırılsaydı, tehlikeli bir durum ortaya çıkardı. Şu anda riskli bir durum yok. Kurum bankanın güvenlik önlemlerini yetersiz bulursa ceza verir" dedi. Bankadan yapılan açıklamada ise, olası bir dolandırıcılık durumunda zararın karşılanacağı vurgulandı.
Hazal ATEŞ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.