Fırsat zammı

Akaryakıtçı; ortada hiçbir sebep yokken, durup dururken benzine zam yaptı. Vatandaş isyan etti: Biz indirim bekliyoruz. Bu fırsat zammı nereden çıktı

Dolar bir haftadır aynı seviyede seyrediyor. Petrol fiyatlarında önemli bir dalgalanma yok. Yani maliyetlerde herhangi bir değişim yaşanmadı. Ama bizim akaryakıtçılar, durup dururken benzine zam açıkladı. Benzinin litre fiyatı 11 kuruş artırıldı. Zam sonrasında 95 oktan benzinin fiyatı 4.76 liradan 4.87 liraya çıktı. Benzinde en son indirim, 25 Eylül'de 9 kuruş ile yapılmıştı. Bu indirim yeterli bulunmamış ve devamı gelmesi gerektiği belirtilmişti. Uzmanlar da indirimin sürmesi gerektiğini ısrarla söylemişti. Fakat buna rağmen tam tersi oldu; benzine durup dururken zam yapıldı. Akaryakıt firmalarını 'fırsatçı' diye eleştiren vatandaş, tepkisini şu sözlerle dile getirdi: "Dolar son bir haftadır aynı seviyelerde. Petrol fiyatlarında ciddi bir dalgalanma yok. Yurt dışında benzin fiyatları aynı seyrediyor. Ama akaryakıt firmalarımız zam yapmayı uygun görmüşler. Zammın nedenini Türkiye'ye bir zahmet açıklasınlar."
ENERJİDE ARTIŞ YOK
Öte yandan vatandaş, akaryakıt firmalarının dolardaki en ufacık yükselişi pompaya yansıtmakta geç kalmadığını ancak, dolardaki düşüşü nedense pompaya bir türlü yansıtmadığını söyledi. Ayrıca son dönemde hükümet yetkilileri, doların hareketlerinden etkilenen doğalgaz ve elektriğe zam yapılmayacağını defalarca açıkladı. Fakat aynı durumdaki benzine akaryakıtçıların zam yapması tepkilere yol açtı.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.