Tasarruf gelecek için zorunluluk

Türk Ekonomi Bankası, tüketicileri hem birikime yönlendirmek hem de biriktirirken planda olmadan beliren tüketim ihtiyaçlarını karşılayabilmelerini sağlamak amacıyla yepyeni ürünler tasarladı

Türkiye'de tasarruf bilincini geliştirmek için çalışmalar yürüten Türk Ekonomi Bankası (TEB), bu yönde çok önemli ürünler tasarladı. Çalışmalarla ilgili bilgi veren TEB Bireysel Bankacılık Pazarlama Direktörü Beyza Selçuk, tüketicileri hem birikime yönlendirmek, biriktirirken planda olmadan beliren tüketim ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için TEB olarak ürünler tasarladıklarını söyledi.

BİRİKİM YAPILMALI
Beyza Selçuk, şunları söyledi: "Özellikle şu andaki ekonomik konjonktür içinde sadece bugünü değil, yarını da düşünmek büyük önem kazanmaya başladı. Kısaca; tüketim ekonomisinde tasarruf etmenin önemi arttı. Kendimizi ve ailemizin geleceğini güvence altına almak için tasarruf yani birikim yapmak artık bir zorunluluk olarak karşımıza çıkıyor. Ancak hızlı tüketim çağında birikim ve tasarruf yapmayı başarmak ise oldukça güç... Tüketiciler, planda olmayan harcamaların ve tüketim gereksinimlerinin artması nedeniyle birikim yapmak için belli bir parayı belli bir süre bir yatırım aracında bağlamaktan haklı olarak çekinmekte. Bu nedenle tasarruf oranlarının yükseltilmesi konusunda finans sektörüne önemli görevler düştüğüne inanıyorum. Bir başka deyişle, finansal araçlarının daha da güçlendirilmesi, geliştirilmesi gerekiyor. Biz de bu bilinçten yola çıkarak, tüketicileri hem birikime yönlendirmek, biriktirirken planda olmadan beliren tüketim ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için Türk Ekonomi Bankası olarak ürünler tasarladık."

3 AYRI HESAP VAR
Beyza Selçuk, bu amaçla 3 ayrı tasarruf hesabı sunduklarını belirterek, şu bilgileri verdi: "Müşterilerimizin hem birikim yapabilecekleri hem de nakit akışlarını yönetebileceği Marifetli Hesap ile uzun vadeli yatırım yapabilecekleri Planlı Hesap ve Damla Hesap bulunuyor. Planlı Hesap ile 12 aylık bir mevduat bağlanmaktadır, bunun yanında müşterilerimize ara dönem faiz ödemeli olarak bir gelir yaratabilmekteyiz. Damla Hesap ile her ay belirli bir tutar yatırarak kendisine bir birikim sağlayabilir. 2013 yılında özellikle tasarruf sağlayıcı uzun vadeli ürünlerimizi daha da zenginleştirmeyi amaçlıyoruz. Mevduat ürünlerimizin yanı sıra kredi ürünlerimiz ile de birikimi teşvik ediyoruz. Biriktiren Kredi ile çekilen kredi vadesi süresince TEB üzerinden yapılan bankacılık işlemleri için biz müşteri adına para yatırıyoruz. Bir anlamda onlar adına birikimi biz başlatıyoruz. Kredi vadesi sonunda maksimum 500 TL'ye kadar biz müşterimiz adına birikim yaparak hesabına yatırabiliyoruz. Marifetli Hesap ile bireysel bankacılık müşterilerimizin tasarruf etmelerine yardımcı oluyoruz. Müşterilerine oldukça esnek hareket etme imkanı sunan 'Marifetli Hesap', günlük ihtiyaçlarını karşılayıp bir yandan da getiri elde etmek isteyen müşterilerimiz için kaçırılmayacak bir fırsat niteliği taşıyor. Sadece 50.000 TL'ye kadar uygulanan cazip faiz ile şimdiden bireysel bankacılık mevduatının yüzde 10'u Marifetli Hesap'a ait. Marifetli Hesap, 50.000 TL'ye kadar olan mevduatlara 1 ay boyunca oldukça cazip oranlarda 'Hoşgeldin Faizi' sunmaktadır. Bu oran, 50.000 TL'nin üzerindeki miktarlara verdiğimiz oranlardan daha yüksektir. TEB olarak birikime yeni başlayan ve daha küçük birikimi olan müşterilerimizi sürekli olarak desteklemeyi hedefliyoruz. Marifetli Hesap ile birlikte çocuk birikimini teşvik etmek amacıyla hesap açan müşterilerimize kumbara hediye ediyoruz. Açılan hesaplara rumuz konulabiliyor, örneğin müşteri çocuğunun eğitimi için para biriktiriyorsa hesabın ismini dilediği gibi verebilir. Örneğin; Eğitim Hesabı. Çocuklar için birikim yapmak isteyen kişilere yönelik belirli dönemlerde aktarılacak tutarlar ile birikim sağlayan Damla Hesap ürünümüz de bulunuyor."
* * *
TEB JUNİOR ÇOCUKLARA EKONOMİ ÖĞRETİYOR
TEB'in www.tebjr.com adresinde hayata geçirdiği TEB Junior ile çocuklar, oyunlar ile parayı tanıyor, birikimin yollarını ve ticarete nasıl adım atılacağını öğreniyor
TEB Aile Akademisi ile şubelerini okula, çalışanlarını ise birer aile danışmanına dönüştürerek Türkiye'de finansal okuryazarlığı artırmak için harekete geçen TEB, işe çocuklardan başlıyor. TEB, www.tebjr.com internet adresi üzerinden uygulamaya aldığı TEB Junior kapsamında eğlenceli eğitim modülleri ve oyunlarla çocuklara ekonomi ile ilgili terimleri öğretirken, para tanıma uygulaması ile de kağıt paraları bilgisayarlarının kamerasına gösteren çocuklara o paranın değerini ve onunla neler alabileceğini anlatıyor. Böylece eğlenceli anlatımı ve karakterleriyle çocuklara tasarrufun yollarını gösteriyor ve birikim bilinci aşılıyor. Limonata satışı temalı interaktif oyun ile tezgah açmayı, kâr etmeyi ve böylece nasıl para kazanılabileceğini de gösteren TEB Junior ile 6 ila 12 yaş arasındaki çocuklar hedefleniyor.
İPAD UYGULAMASI YOLDA
Harçlık Ajandası
uygulaması ile para biriktirmeyi ve uygun fiyatlı alışverişin yollarını da öğreten TEB Junior'ın yakın bir zamanda iPad uygulaması da hayata geçirilecek.
* * *
PARANIN DEĞERİNİ ÖĞRENİYORLAR
TEB Alternatif Dağıtım Kanalları Direktörü Deniz Devrim Cengiz, öğretici olduğu kadar eğlenceli bir internet sitesi hazırladıklarını belirterek, şunları kaydetti: "TEB Junior ile geleceğimiz çocuklarımızın, tasarruf ve birikim bilinci ile yetişmesine ve bu sayede ev ekonomisine katkı sağlayacağına inanıyoruz. Anne ve babalara, çocuklarına birikim bilinci aşılamalarında ve paranın değerini öğreterek doğru harcamanın yollarını anlatmalarında yardımcı olmayı amaçlıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.