ABD sonunda itiraf etti

ABD, Türkiye'nin Cerablus harekatında haftalarca direnişle karşılaşacağını düşünüyordu. ABD'nin önde gelen gazetelerinden Wall Street Journal, Türkiye'nin 14 saat içindeki başarısına şaşıran ABD'nin, yanılgısını itiraf etmek zorunda kaldı.

ABD'nin en çok satan gazetesi Wall Street Journal, Türkiye'nin "Fırat Kalkanı" operasyonunun perde arkasında ABD ile yapılan müzakereleri aşama aşama yazdı. Habere göre Türkiye'nin 14 saatte başlattığı operasyonun zamanı konusunda anlaşma sağlansaydı, 40 ABD komandosu da eşlik edecekti.
Gazetenin "Türkiye'nin Suriye'deki IŞİD taarruzu ABD'yi hazırlıksız yakaladı" başlıklı haberinde yetkililerin açıklamalarına göre, perde arkasında Ankara ve Washington arasındaki koordinasyon üst düzey seviyede çöktü. Vatan'da yer alan habere göre, Wall Street Journal'e göre, Cerablus'un 14 saatte temizlenmesi, ABD'yi şaşırttı.
Türk ve ABD'li yetkililere dayandırılan habere göre, Cerablus operasyonuna 40 Amerikan komandosu da katılacaktı. Beyaz Saray ile Pentagon anlamazlığa düştü. Operasyon Obama'nın masasına bile ulaşamadan Türk ordusu ÖSO ile sınırı aştı.
ABD'nin bölgedeki komutanı yetkisini kullanıp hava desteği verdi. Cerablus saatler içinde düşünce şaşıran ABD, haftalarca direniş beklediği Cerablus konusunda yanlış değerlendirme yaptıklarını itiraf etmek zorunda kaldı.
Wall Street Journal habere şu cümlelerle son verdi: Amerikalı yetkililer, IŞİD'in bu kenti elinde tutma kararlılığını yanlış değerlendirdiklerini kabul ediyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.