Artılar
* Geniş bir iç hacim
* Yüksek fonksiyonellik
* Kullanımı kolay
* Belirgin bir pratiklik
* Çok hassas direksiyon
* Yüksek güvenlik özellikleri
* Ekonomik dizel motor
Eksiler
* Yüksek oturma konforu
* Yüksek yakıt tüketimi,
* Sınırlı sürüş özellikleri (benzinli)
* Çok küçük depo hacmi
* ESP standart değil
* Fazla özelliklere sahip olmayan kokpit.
Tipik sorunlar
* Fren sisteminin çok aşınması
* Aydınlatma kusuru
* Direksiyonda aşınma
Motor seçenekleri
1.4 lt, benzinli, 80 HP
Yeterli performans sunuyor. Ortalama yakıt tüketimi Fiesta'da 6.2 lt/100 km, Fusion'da ise 6.5 lt/100 km
1.6 lt, benzinli, 100 HP
Güçlü bir performans sunuyor. Ortalama yakıt tüketimi Fiesta'da 6.5 lt/100 km, Fusion'da ise 6.6 lt/100 km
1.4 lt, TDCi, dizel 68 HP
Yakıt ekonomisinin ön planda olduğu bu motorda ortalama yakıt tüketimi Fiesta'da 4.5 lt/100 km, Fusion'da ise 4.6 lt/100 km.
1.6 lt, TDCi, dizel 90 HP
Gücüyle ön plana çıkan bu motorla bu aracın ortalama yakıt tüketimi Fiesta'da 4.4 lt/100 km, Fusion'da ise 4.6 lt/100 km.
Model tarihçesi
1995 Fiesta, radikal değişiklikleri sayesinde farklı bir modele büründü. Ayrıca sürücü havayastığı standarttı.
2002 Yeni Fiesta'da benzinli motorlar 60 HP ile 100 HP ars›nda değişiyordu. 1.4 TDCi dizeller ise 68 HP'ye çıkartıldı.
2003 Fusion üretime başlarken 1.6 TDCi'lerde 90 HP ve otomatik şanzıman (Durashift) kullanıldı.
2004 Yeni bir otomatik şanzıman (ASF) kullanılmaya başladı. Fiesta Van Türkiye'ye ithal edildi.
2005 Makyajlanan Fiesta'da farlar en dikkat çekici özelliği olurken fonksiyonel ve modern gösterge tablosu da eklendi. Ayrıca Fiesta Sport, 150 HP gücündeki ST ve 90 HP gücündeki 1.6 TDCi dizele sahip Fiesta S satışı başladı.
2008 Kinetik tasarımlı güncel Fiesta'nın satışına başlandı.