Bugünkü
Takvim

En masum çerez

En masum atıştırmalık bence bu fıstık türü. Hem kalorisi diğer çerez türlerine göre çok daha düşük hem de tam bir sağlık deposu

  • Yazı Dizisi
  • 10.10.2010
ABONE OL
En masum çerez Antep Fıstığı
Atıştırırken azabı çekmek yerine sağlıklı bir şey yaptığınızı hissetmek istemez misiniz? Şu anda tam mevsimi, tazesini de kurusunu da bulmak mümkün. Taze fıstığın kalorisi daha düşük, işlem görmediği için daha sağlıklı üstelik vitamin ve mineral içeriği daha zengin. Mevsimi geçmeden tadını çıkarın diyorum. Bu fıstığın en dikkat çekici özelliği adeta potasyum deposu oluşu. Potasyum, kalp ve damar sağlığı için elzem bir element, kalp ve damar sağlığı ise tüm bedenin sağlığı demek. Beynimize ve tüm hücrelerimize yeterli kan pompalanması sonucu sağlıklı bir beden, güzel bir cilt ve parlak bir zihin gücü olacaktır. Aynı zamanda çok az besinde bulunan miktarda fosfor içeriyor antepfıstığı ki fosfor kemik ve diş sağlığına her yaşta çok önemli katkıları olan bir element. Bu özelliği ile kemik ve diş gelişimini henüz tamamlamadıkları için çocuklarınıza verebileceğiniz en sağlıklı atıştırmalıklardan biri. Bedenin enerji döngüsünde çok önemli yere sahip iki madde, tiamin ve magnezyum da bolca bulunuyor bu güzel fıstık türünde ki bir dakika bile yerinde duramayan çocuklarımızın vazgeçilmezi olmalı. Enerji döngüsüne olan bu önemli etkileri ve düşük yağ içeriği nedeniyle sporcuların da gözdesi olmayı hak ediyor antepfıstığı. Spor yapan bireyler için diğer önemli bir etkisi önemli miktarda B 6 vitamini içeriyor olması çünkü bu vitamin protein metabolizmasında çok önemli bir yere sahip ve spor yapan insanların günlük almaları gereken protein miktarı oldukça yüksek.

ENERJİ İÇECEĞİ DEĞİL FISTIK
Kendisi de aynı zamanda protein içeren bu fıstık türü, sporcularda hem enerji içeceği ihtiyacını azaltabilecek güçte bir destek, hem de alınan proteinin metabolizmaya önemli katkıları var, üstelik çok da lezzetli. Yeşilin en güzel tonuna adını vermiş bu tohumun 100 gramı yaklaşık 500 kalori. Günde sadece 10 gram size yeterli. Ancak günlük 50 kalorilik bir alım da asla kilo aldırmaz. Hele bir de bedeninize kazandırdıklarınızı göz önüne alırsanız, buna değdiğini göreceksiniz. Üstelik antepfısığı hiç kolesterol içermez. İçerdiği yağlar da zararsızdır. Hatta kalp ve damar sağlığı için elzem olan doymamış yağlardır.

10 gramı yeterli fazlası zararsız
nda kolesterol yoktur. İçerdiği yağlar da kalp ve damar sağlığı için elzem olan doymamış yağlardır. Bu özelliği ile bu yeşil tohumlar yaşlı popülasyon da sağlıklı ve lezzetli bir atıştırmalık olmayı hak ediyor. 100 gramı yaklaşık 500 kalori olan bu tohumdan günde 10 gram yeterli. Fazlasına gerek yok.
Günlük 50 kalori asla kilo aldırmaz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.