Ağlayan komando harekatı

Hürriyet gazetesinin 6 Haziran 2010 Pazar günü birinci sayfasından yayınladığı "Ağlayan komando'' fotoğrafları değişik boyutları ile tartışılıyor.

Hürriyet Gazetesi'nin, Mavi Marmara gemimize saldıran Siyonist komando birliğindeki askerleri aciz, korkmuş ve hüngür hüngür ağlarken gösteren "Ağlayan Komando" manşeti ve fotoğraflar, önce kaynağının neresi olduğu, şimdi de "Kim bu operasyonu yapmış olabilir" açısından tartışılmaya başlandı.
Korkuyla ağlayan komando fotoğraflarının, operasyon sırasında İsrail askerlerinin, dünyanın görmesini istemediği için sildiği veya kullanılamaz hale getirdiği fotoğraf makinelerinin hafıza kartlarından birinde, program yardımıyla veri geri dönüşümü yapılınca gün yüzüne çıktığı söylenmişti.
Fakat fotoğrafların kaynağı hâlâ belli değil.
7 Haziran Pazartesi
günü, Takvim Gazetesi, "Ağlayan komando" ile yapılan psikolojik harekât yazısında ve Fehmi Koru da "Taha Kıvanç" imzası ile Yeni Şafak'ta yazdığı köşesinde bu konuyu gündemine taşıdı. Peki yayınla ne sağlanmak istendi? Fotoğraflar, eğer iddia edildiği gibi 9 sivil aktivist şehit edilmeden önce çekildiyse, ele geçirilen, dövülen ve ağlayan komandolar, diğer İsrail askerlerinin, yardım konvoyundakilere yönelik şiddet göstermesi için bir gerekçe oluşturacaktı.
ŞÜPHELER VE İDDİALAR
Bir iddiaya göre fotoğraflar MOSSAD tarafından servis edildi.
Hürriyet Gazetesi'nin, Alman Axel Springer Grubu'yla ortak olması da bazı şüpheleri gündeme getiriyor.
Bu fotoğraflar, Almanya üzerinden gelmiş olabilir mi?

* * *
BU YAZIYA HENÜZ CEVAP VERİLMEDİ
9 Haziran'daki yazısında Fehmi Koru, şunu yazıyordu: "Hürriyet yayın yönetmeni, "Evet, fotoğrafları bize İsrail servis etti" dese sesimi çıkarmayacağım. Eğer tahmin ettiğim gibi, İsrail ordusunun sansür heyeti, işine yarayacağını düşündüğü kareleri, her ülkede seçtiği gazetelere ilettiyse, buna benim ne itirazım olabilir ki? İtirazım, gazetenin fotoğrafları yayımlarken kaynağını "Bir İHH gönüllüsü" diye açıklamasına... Gazetenin, en çok satışa ulaştığı pazar günü yayımlanan haberde, birkaç kez "Bu fotoğraflar İHH'den geldi" anlamına gelen cümleler yerleştirilmişti. İz şaşırtma, eğer yapılmışsa, Hürriyet'e yakışmıyor...'' Bu soruya henüz cevap verilmedi.
* * *
AXEL SPRİNGER VERLAG AG NEDİR?
İkinci dünya savaşının hemen bitiminden sonra 1946'da kurulan Axel Springer Yayınevi, Almanya ve 27 ülkede, 150 gazete ve dergiyi çıkartıyor. Springer yayınlarının sadece Almanya'da, günde 35 milyona yakın okuru bulunuyor. Springer Verlag Şirketi'nin yıllık geliri ise 2 milyar Euro'yu aşıyor.
Çıkarttığı bazı gazeteler:
Bild, Die Welt (günlük), Bild am Sonntag (haftalık), Welt am Sonntag (haftalık), Hamburger Abendblatt ve Berliner Morgenpost.
Axel Springer AG Yayınevi, Amerikalı medya devi Haim Saban'ın sahip olduğu ProSieben, Sat 1 Televizyon grubunu satın aldı. Bertelsman Medya grubunu, basınyayın televizyon matbaacılık ve dünya çapında yayınevleri ağını da elinde bulunduran Axel Springer Verlag AG'nin tüm hisseleri, Axel Springer isimli bir Alman Yahudisine aittir.
* * *
PSİKOLOJİK OPERASYON
Psikolojik harekâtın nasıl yapıldığına bakarak, "Ağlayan komando" fotoğrafı ve yazıları ile yapılanları, sağlanmak istenen tabloyu bir arada değerlendirelim. Psikolojik harekât; klasik anlamdaki bir mücadelenin kazanılması veya kaybedilmesinde, "savaştan sonra da üstünlüğün devam etmesinde yahut sorunların çözülmesinde insanların ruh haline etki ederek sonuç almak" olarak tarif ediliyor. Psikolojik harekât yöntemlerinden biri de propagandadır. Propaganda mücadelede çok güçlü bir silahtır. Bu durumda amaç bir olayı, istenen noktaya çekmektir. Örneğin, "acındırmak, yapılanı insanlık dışı olarak göstermek" ve ona karşı nefret yaratmak hedeflenebilir.
Bazı özel kelimeler kullanarak veya bazı özel kelimeleri kullanmaktan sakınarak hedef (İHH), hiç yapmadığı şeyler için suçlanır ve bu sayede zihinlerde hatalı bir imaj oluşturulur. Çoğu propaganda, hedefin gerçek veya hayali bir haksızlığın sebebi olduğu hissini vermek ister. Aynı zamanda halkın, kendisinin haklı olduğuna da inanmasını sağlamak ister. Propagandanın etkili olabilmesi için inanılır, basit, ilginç, tutarlı, sık tekrar edilip bölgesel veya genel gerçeklerle uyumlu olmasına dikkat edilir. Psikolojik harekâtın saldırı ve savunma silahı; propaganda, eğitim ve provokasyondur. Cephanesi ise; söz, yazı, resim, broşür ve e-posta şeklindeki bilgidir. Bu savaş tarzının amacı, insanları ikna etmek ve değiştirmektir. Yöntemi de beyin yıkamadır. Yani hedef insan beynidir, insan beynine hükmetmektir.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.