Haberler


İsmail Çağlar

Sosyal Medya Nereye Kadar?

Türkiye günlerdir orman yangınları ile boğuşuyor. Görevlisi, gönüllüsü, amiri, memuru, askeri, sivili ile ülkemiz seferber oldu. Kısa sürede iki yüze yakın orman yangınını büyük bir gayretle söndürdü. Ancak yangınlar o kadar büyük ki bu gayretin bile yetersiz kaldığı yerler var. Maalesef bazı bölgelerde bütün çabalara rağmen orman yangınlarını kontrol altına almak mümkün olmadı.

Topyekûn seferberlik halinde ormandaki yangını söndürmeye gayret ederken bir yandan da sosyal medyadaki yalan yangını ile mücadele etmeye çalışıyoruz. Eline telefonu, tableti veya bilgisayarı alan tepesinden vızır vızır helikopterler geçtiği halde "bulunduğum yerde acil hava desteği lazım" paylaşımında bulunabiliyor. Bu tür bireysel sahtekarlıklar veya gayretkeşliklerin yanında bir de daha organize olanları var. Mesela güya Türkiye adına uluslararası camiadan yardım isteyen #helpturkey etiketinin reklam ajansları tarafından organize edildiği, etiket altında paylaşımda bulunmaları için internet fenomenlerine ödeme yapıldığı ve binlerce paylaşımın aslında hiç olmayan kişiler adına bot hesaplarla yapıldığı ortaya çıktı. Dahası bu türden manipülasyonların önünü almak için kılını kıpırdatmayan Twitter, yangınla mücadelede dayanışma için açılan DEVAM etiketi altında atılan binlerce tweeti hiçbir gerekçe göstermeden kaldırıldı.

Bir an için ABD seçimlerinde Twitter'ın Trump'a neler yaptığını ve diğer taraftarlık örneklerini unutalım. Twitter'ın şirket politikasının tamamen tarafsız olduğunu düşünelim. Bu durumda bile bireysel kullanıcıların yaptığı manipülasyon ve dezenformasyonun önünü almak için kılını kıpırdatmaması büyük bir sorun. Koronavirüsle ilgili yapılan en masum paylaşıma bile uyarı etiketi yapıştıran Twitter'ın ormanlarımızı yakan ve can kaybına neden olan, günlerdir devam eden felaket hakkındaki yalanların yayılmasını uzaktan izlemesi kabul edilemez. Twitter'dan reklam algoritmasını iyileştirmek ve dolayısı ile daha çok para kazanmak için ayırdığı bütçenin bir kısmını da yalan haberlerle mücadele etmek için ayırmasını istemek hakkımız. Kaldı ki Twitter'in siyasi meselelere bu kadar masum yaklaşmadığının, taraf olduğunun ve kendi tarafını dayattığının sayısız örneği var.

Görünen köy kılavuz istemez. Hiçbir devlet sorumsuz, hesap vermeyen ve fakat kendi otoritesini tehdit eden bir yapılanmaya sonsuza kadar müsamaha göstermez. Eninde sonunda devletler sosyal medya mecralarından daha fazla hesap soracak. Bakalım bizim için dananın kuyruğu nerede kopacak. Kâhin olmaya gerek yok, o gün yaklaşıyor!

DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Bahar’ın Umay’ı olarak gönülleri fethetti! Bahar’ın Umay’ı Alisa Sezen Sever bu kez bildiğiniz gibi değil!
Son Dakika Haberi! Aynalı Tahir’in yıldızı Saruhan Hünel apar topar ameliyata alındı!
Ananenizin sarı fincanları artık altın değerinde! Herkesin evindeydi meğer...
Dizi tarihinde bir ilk! Bahar'ın çekimleri yetişmedi! 7 Mayıs 2024 Bahar yeni bölüm bu akşam yok mu?
Kızılcık Şerbeti 62. bölüm 2. fragmanı ağızları açık bıraktı! Fatih Görkem'i amcasıyla bastı! "Doğa'yı hiç aldatmasaydın..."
BİM ATV-bisiklet SATIŞA ÇIKTI! BİM 7-10 MAYIS 2024 aktüel ürünler listesi! Pijama takımı 185 TL, 8 rulo 69 TL, koltuk 549 TL...
1 telefon parasına satılık arsa! Prefabrik ev isteyenlere 10,15,20 BİN TL'ye satılık 500, 750, 1000 m2 arazi
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.