CHP'nin Yüksek Seçim Kurulu'ndaki temsilcisi Hürriyet'e özel 'çok önemli' açıklamalarda bulunmuş. Tabii bu arada 'sandığa gidin' temalı mesaj vermeyi de eksik etmemiş.
Tabii ki evet veya hayır desin mümkün olduğu kadar fazla seçmenin sandığa gitmesi önemli. Referanduma ve diğer oylamalara katılımın yüksek olması siyasi hayatımız için iyi bir gösterge. Çok şükür ülkemiz seçimlere katılımda iyi bir noktada.
Hemen her seçime çok yüksek katılım oluyor. 2007'den itibaren yapılan tüm seçimlerde katılım oranları yüzde 80'in altına düşmedi. Ama ne hikmetse CHP'ninde aralarında olduğu siyasiiktidara değil Türkiye'ye muhalifblok kaybedeceği belli olanher seçimden önce ve seçimikaybettikten sonra katılımkonusunu diline doluyor. Her şeyemuhalif sanatçılar seçimlerden önce'bir oy bir oydur' temalı filmler çekiyor,seçimler yaza gelirse seçmene tatiliniyarıda kesip oy kullanma çağrılarıyapılıyor... Hülasa hormonlubir 'seçmeni bilinçlendirme'kampanyası almış başını gidiyor.
Hormonlu olmasa çok güzel bir kampanya. Keşke sonuç verse de seçimlere katılım oranı yüzde 80'lerden 90'lara çıksa ülkemiz için çok daha iyi olur.
Ama dedik ya hormonlu...
Ve sağlığa zararlı. Ülkesine muhalif blok alttanalta şu mesajı veriyor; 'Aslında AKParti'nin pek de bir seçmen desteğiyok. Ancak AK Parti seçmenitoplumun alt kesimlerindengeldiği için seçimlere fazlakatılım sağlıyor. CHP seçmeni isetoplumun okumuş yazmış, güngörmüş, ekonomik durumu iyi veseçkin kesimi olduğu için yani tuzukurulardan oluştuğu için çok fazlasandığa gitmiyor'
Bilimden ve akılcılıktan bu kadarbahseden bir çizginin bu türden şehirefsanelerine inanması ne yamanbir çelişkidir. Hele ki çok kolay biraraştırma ile gerçek olmadığı anlaşılacakbir efsaneye... Oturduğunuz yerdenkalkmanıza bile gerek yok. Elinizinaltındaki cep telefonunuzdanseçimlere katılım istatistiklerineulaşmanız, oranın yüzde 80'inaltına düşmediğini öğrenmeniz,üstelik doğusu batısı, köyü kenti,sahili iç kesimi ile tüm ülkedeaynı katılım oranlarının olduğunugörmeniz mümkün.
Kent efsanelerinden bir kurtulsa Türkiye'ye muhalif blok nerede hata yaptığını fark edecek. Siyaset üretemedikleri için, halkın somut taleplerini cevaplamak yerine hemen her konuyu çağdaşlaşmaya, Atatürk'e, Cumhuriyet'e, laikliğe, rejime, diktatörlüğe bağladıkları için kendi seçmenlerini bile harekete geçirmediklerini fark edecekler.
Milyonluk telefon faturasını halka ödetirken vicdanı hiç sızlamayan CHP milletvekili bile kendini savunmaya başlarken 93 yıllık Cumhuriyet'ten bahsediyor. Halbuki kamuoyununsorguladığı şey Cumhuriyet'imizdeğil vekil hanımın telefon faturası!
Evet CHP seçmeni çaresizlikten ve alternatifsizlikten CHP'ye oy verse bile CHP'ye inanmıyor güvenmiyor. Tam da bu nedenle referandum öncesi parti teşkilatları ile toplantı yapan Kılıçdaroğlu il ve ilçe başkanlarına 'referandumdan hayır çıkacağına önce siz inanın' çağrısı yapıyor. İyi de diyor, doğru da diyor ama 'neden CHP teşkilatları bile CHP'ye inanmıyor' diye hiç düşünmüyor.
İnanmıyorlar çünkü CHP tutmayacak dualar ediyor, olmayacak işlerin peşinden koşuyor.
Referandumdan evet çıkınca da nerede yanlış yaptık diye düşünmeyecekler, 'oyların sayımında hile yapıldı, AK Parti SEÇSİS üzerinden oyları değiştirdi' diyecekler. Cevabını şimdiden verelim, hem de CHP'nin Yüksek Seçim Kurulu temsilcisinin ağzından; 'Ben 6 yıldır YSK da SEÇSİS'leilgili sorun görmedim. Banasomut bir tespit iletilmedi. İddialardışında SEÇSİS'le ilgili somutbir delil bugüne kadar ortayakonamadı'
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.
Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.
İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi
hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.
Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların
maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.