Haberler


HAKKI YALÇIN

Panik-atak!

Bir koronavirüs vakasının ardından marketlerin raflarını boşaltan insanlara baktım.
İnsanların panik-atak haline!
Boşalan raflar ertesi günü dolar ama fırsatçılar ülkesinde etiketlerin bir günde değişmesinin vebalini kim öder?
Yaratılan panik havası mı?
Yoksa tüketiciler mi?
Unutulmasın ki talep arzı güçlendirir.
Fırsatçılara gün doğar.
Bir liralık maske 10 liraya çıkar, kolonya bile karaborsaya düşer!
Herkesin bumerangı da kendisine döner!
*****
Korkuyla kardeş geçinen tüketici mutluluğu bilinçli toplum gerçeğinin neresindedir?
Sadece bir vaka var ölüm yok!
Üstelik yetkililerin sakin ve sağduyulu açıklamaları mevcut!
İlk şart temizlik!
Ruh temizliği de buna dahil!
*****
İtalya'da insanların ölmesi ve sokakların boşalmasıyla İtalya'nın tedbir almakta gecikmesinin bedelinin ödendiği görmezden gelinirken, bizim ülkemizdeki bir vakanın yarattığı panik buysa Allah beterinden korusun!
Kendini kaybedenlerin yarattığı izdihamı düşünmek bile istemiyorum!
*****
Vakaların artması olasılığına karşılık birkaç gün evden çıkmama ihtimalini hesaba katanlar marketlerde tozu dumana katmanın yaratıcılık yanına mı sığınıyorlar?
Yoksa açık büfe kahvaltılarda yemediklerini bile tabağa doldurup sonra çöpe atmanın zaferine yenisini mi ekliyorlar?
Vatandaşların bu duruşunda bir "altyapı eksikliği" olduğunu söylersek sözümüzden alınan olursa bir hatırlatma yapalım.
Günde 7 milyon ekmeği sokağa atan insanlar ülkesiyiz biz.
*****
Piyasanın hareketlenmesinden gocunduğumuz yok.
Mutlu tüketicilerin "panik" dediğine, üreticiler "bereket" diyor!
Biz de üreticilerin fırsatçılığına mahsuben; "tüketicilerin kazıklanma ihtimalini güçlendirmek" diyoruz.
*****
Oysa insanlar birbirleriyle cesaret halkaları oluşturursa.
Dünya da küçücük kalır virüs de.

BİZ ESKİDEN!
Biz eskiden yalınayak dolaşırdık sokaklarda.
Sokak dediğin ne ki, adım başı bahçe, adım başı gölgelik ağaç.
Ne çok ay çekirdeği yerdik.
Fenni sünnetçilerin el ilanlarını toplardık sokaklardan.
Güneşin ortasında domates peynir yerdik.
Domates, domates gibi kokardı, bütün tavuklardan yumurta çıkardı.
Kimse kimsenin tavuğuna "kışşt" demezdi zaten.
Annelerimiz şarkı söylerdi mutfakta.
Tayyare denirdi uçaklara seyrederdik.
Gülerdik, coşardık, eğlenirdik.
Biz eskiden su içerdik testiden.

MUTLULUK TAKVİMİ
Çocukları temizliğe alıştır.
Gözün de gönlün de tok olsun.
Ev yemeklerini tercih et.
Çöpünü yere atma.
Korkunu yen.
Bireysel davranma.

Tek kişilik bir aşk var
Kırılmış aynalarda
Seni tanıyan nasıl
Sensiz kalabilir ki
Seven yürek gitse de
Gözü arkada kalır
Bir veda senden nasıl
Güzel olabilir ki
İhtimallerde yoksan
Bari aşkı hatırlat
Bu kalbi sevmek için
Taşıyoruz be hayat
Bizim neyimiz noksan
Ömrümüze ömür kat
Biz zaten ölmek için
Yaşıyoruz be hayat
Hakkı YALÇIN

DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Oyuncu Tolga Sarıtaş evleniyor! Düğün tarihi belli oldu!
Eski mankenin acı günü! Yeşim Erçetin eşi Fevzi Kardeseci'yi kaybetti! "Gidişin çok ani oldu"
Dizi tarihinde bir ilk! Bahar'ın çekimleri yetişmedi! 7 Mayıs 2024 Bahar yeni bölüm bu akşam yok mu?
ÖĞRETMEN ATAMA tarihi verildi! Son dakika müjde az evvel duyuruldu! Matematik, Türkçe, Rehberlik, Tarih, İngilizce, Almanca, Sınıf öğretmenliği....
18 yıl aynı yastığa baş koydular! Mehmet Günsür'ün sır gibi sakladığı eşi bakın kim! Evli, mutlu ve 3 çocuklu! "Bu çocuklar ne zaman doğdu..."
1 telefon parasına satılık arsa! Prefabrik ev isteyenlere 10,15,20 BİN TL'ye satılık 500, 750, 1000 m2 arazi
Ananenizin sarı fincanları artık altın değerinde! Herkesin evindeydi meğer...
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.