Hemen şimdi.
Neyi bekliyorlar anlamadım.
Neden gecikiyorlar 2. darbe için?
Bu ne biçim demokrasi?
Bu ne biçim Mısır?
Nerede Amerika?
Nerede Avrupa?
Niçin 2. darbe ihtiyacını göremiyorlar?
Niçin uyuyorlar?
Evet Tahrir'de toplandı binlerce insan.
"Mursi aşağı" diye bağırdı.
Dünyadan "Halkın sesini duy" çağrısı geldi.
Hatta Türkiye'den bile darbeseverler ekranlardan,
gazetelerindeki köşelerinden gök gürültülü, sağanak yağışlı haykırdı;
"Mursi gitmeli...
Meydanlarda halk bunu istiyor" diye.
General SİSİ de halkın Tahrir'deki sesini duydu.
Helal sana SİSİ.
Hatta Türkiye'deki darbecilerin bile sesini işitti mübarek.
Ve darbe yaptı.
Buraya kadar okey.
Madem bir meydanda toplanan halkın sesi için darbe yapılabiliyor.
Bizim entel-dantel demokratlarımız da ekranlara çıkıp;
"Halkın sesini duymazsan demokrasi sandıktan ibaret değildir." diyor.
O halde Mısır'da derhal yeni bir darbeye daha ihtiyaç vardır.
Çünkü onbinler Adeviyye Meydanı'nda "Mursi... Mursi" diye bağırıyor.
Ekrandan bakıyorum ses de bayağı gür çıkıyor.
E o halde tüm entel-dantel uzman gazeteci, yazar tayfamıza sesleniyorum.
Lütfen Mısır'da yeni bir darbe çağrısı yapın.
Çünkü ekranlara çıkıp
"Yüzde 50 oy alsan da halkın sesine kulak vermezsen böyle olur" diyorsunuz.
Şimdi Mısır'da yeni bir teknokrat hükümeti var.
Hem yüzde 50 bile değil.
Yani darbe yapılacak hükümet kabak gibi ortada.
Ve onbinlerce insan hem Kahire'deki meydanda hem de ülkenin yüzlerce meydanında
"Hükümete ve yeni cumhurbaşkanı Adli Mansur'a hayır" diye bağırıyor.
O halde bir şeyler yapmak lazım.
Meydanlar şimdi de Adli Mansur'u istemiyor.
Meydanlar önemli.
Entel-dantel uzman görüşüne göre bu böyle.
Meydanlar kimi istemiyorsa indireceksin.
Bu arkadaşların felsefesine kulak vermeli.
Tüm dünya boşalan Tahrir'den gözünü oluk oluk dolan Adeviyye Meydanı'na çevirmeli.
Oradaki halk "Mursi" diye çığlık atıyor.
Adli Mansur'a derhal darbe yapılmalıdır.
Mursi tekrar Cumhurbaşkanlığı'na getirilmelidir.
Eğer Tahrir dolup "Mursi gitsin" derse...
Bir darbe daha.
Mursi'yi gönderdikten sonra tekrar Adli Mansur Cumhurbaşkanı olmalıdır.
Adeviyye Meydanı tekrar dolup "Adli Mansur git" derse, bir darbe daha.
Dedik ya;
Meydanlar çok önemli.
Onun sesine kulak vermeyeni indireceksin abi.
Sene 2013.
Yok öyle.
Hangi devirde yaşıyoruz?
Ne demek sandığın sesi?
Meydana bakacaksın meydana.
Ne kadar meydanda ses...
O kadar darbe.
Demokrasi dediğin böyle olur.
Değil mi şekerim?