O kitabı kaleme alan bir İngiliz ajanı.
Kalemden sayfalara dökülenler...
Oku ve bak...
Yüzyıl önce neyse...
Bugün değişen bir şey yok.
Ajan Hempher Sömürge Bakanlığı'na çağrılıyor.
Ve kendisine görev şöyle tevdi ediliyor;
"Bil ki, Tanrı; Habil ve Kabili yarattığından beri...
İnsanlar arasında tabii ihtilâflar vardır.
Bu anlaşmazlıklar Mesîh dönünceye kadar devam edecektir.
Renk, kabile, arazi, millî ve dini ihtilâflar böyledir.
Bu sefer vazifen, bu ihtilâfları iyice tanımak ve nazırlığa bilgi vermektir.
Müslümanların arasındaki ihtilâfı şiddetlendirebilirsen, İngiltere'ye en büyük hizmeti yapmış olacaksın.
Biz İngilizler, refah ve sadet içinde yasamamız için;
Bütün dünya devletlerinde ve müstemlekelerimizde fitne ve tefrikalar çıkarmak zorundayız.
Osmanlı Devletini de ancak böyle fitnelerle yıkabiliriz.
Böyle olmazsa, sayıca az bir millet, sayısı çok olan bir millete nasıl hükmedebilir?
Bütün gücünle, zayıf noktaları ara bul ve oradan içeriye gir.
Bilmiş ol ki, Osmanlı Devleti ve İran, zayıf devrelerini yaşıyorlar.
Bunun için, senin vazifen, halkı, idare edenlere karşı isyana sevk etmektir!
Tarih, "Bütün inkılapların, halkın ayaklanmasından kaynaklandığını göstermiştir.
Müslümanların ittihadları, muhabbetleri bozulup, kuvvetleri dağılınca, onları rahatça imha ederiz."
İşte bu talimatla ajan Hempher harekete geçiyor.
Geliyor tek başına Suudileri örgütlüyor.
Oluk oluk Türk kanı akıyor Mekke'de.
Tam 150 bin Türk'ü muhasara ediyorlar.
"Teslim olun affedeceğiz" diyorlar.
Teslim olan 150 bin Türk'ü keserek öldürüyorlar.
Bugün Suudi Arabistan'ın perde arkasındaki kurucusu oluyor Hempher.
Şimdi aynı İngilizler Mısır'da SİSİ'ye darbe yaptırıyor.
İngiliz gazetesi dün "Ortadoğu'daki Türkiye rüzgarı bitiriliyor" diyor.
Mısır'a yapılan darbenin ardında Türkiye'ye vurulan darbeyi anlatıyor.
Ve İngilizler'in kurduğu Arap ülkelerinden darbecilere para yağıyor.
Tam 12 milyar dolar.
Belki 20 milyar dolara çıkacak yakında.
İngilizler "Ver" diyor...
"Demokrasi gelecek, yıkılacağım" diye kabuslar gören Ortadoğu Kralları
"Veriyor."
İngiltere'yi yöneten localar ve aileler düğmeye basıyor.
Önce Türkiye'de deniyorlar ayaklanmayı.
Ardından Mısır...
Ve biz gençliğimize anlatamıyoruz bunları.
Bilmiyorlar tarihimizi...
Şu anda kimlerin nerelerde bizim üzerimizden ne yaptığını?
Anlatamadık...
Anlatamıyoruz.
Bir İngiliz bir devlet kuruyor Ortadoğu'da.
Ve bütün devletleri bizden çaldılar o bölgede.
Fitne ve fesat sokarak aramıza...
Aradan bir asır geçti.
Şimdi yine İngiliz fitnesi sağımızda, solumuzda ve içimizde.
İçim yanıyor içim.
Diyor ki şair;
Kimseye etmem sikâyet, ağlarım ben hâlime,
Titrerim mücrim gibi, baktıkça istikbâlime.