İstanbul’da İETT kabusu: Eyüpsultan’da otobüs yangını, Şile otoyolunda şoför-yolcu kavgası

İstanbul’da toplu taşımada sorunlar bitmek bilmiyor. Eyüpsultan-Kemerburgaz yolunda seyir halindeki bir İETT otobüsü alev alırken, Şile otoyolunda ise bir otobüs şoförü ile yolcu arasında çıkan tartışma kavgaya dönüştü. Her iki olayda da yolcular zarar görmezken, kentteki toplu taşıma güvenliği yeniden sorgulanıyor.

İstanbul’da İETT kabusu: Eyüpsultan’da otobüs yangını, Şile otoyolunda şoför-yolcu kavgası

İstanbul'da İETT otobüslerindeki aksaklıklar ve yaşanan güvenlik sorunları kent gündemini meşgul etmeye devam ediyor. Son dönemde meydana gelen otobüs yangınları, arızalanan seferler, duraklarda ve yollarda bekleyen yolcuların mağduriyetleri, şehirde toplu taşıma sisteminin yetersizliklerini gözler önüne seriyor.

2019 yılındaki seçimlerin ardından CHP yönetimindeki İstanbul'da toplu ulaşım sistemi ciddi aksaklıklarla karşı karşıya kaldı. Ekrem İmamoğlu verdiği ihalelerle yandaşlarını zengin etti. Tıkır tıkır işleyen İETT sistemi liyakatsiz ellerde kilitlendi.

(İHA)(İHA)

KEMERBURGAZ YOLUNDA İETT YANGINI

Olay, saat 0 7.30 sıralarında Eyüpsultan Kemerburgaz Yolu üzerinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Ufuk Karakoç yönetimindeki 34 TP 6709 plakalı otobüsten seyir halinde dumanlar yükselmeye başladı. Dumanların yükseldiğ ini fark eden otobüs şoförü otobüsü yol kenarına çekerek aşağıya indi.

(İHA)(İHA)

YOLCU OLMAMASI OLASI FACİANIN ÖNÜNE GEÇTİ

Alevler kısa sürede tüm otobüsü kaplarken, otobüs içerisinde o esnada yolcu olmaması olası facianın önüne geçti. İhbar sonrası olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri sevk edildi. İtfaiye ekiplerinin müdahalesinin ardından yangın kontrol altına alındı.

Yanan İETT otobüsünün söndürüldükten sonra görüntüsü (İHA)Yanan İETT otobüsünün söndürüldükten sonra görüntüsü (İHA)

Yapılan çalışmaların ardından İETT otobüsündeki yangın tamamen söndürülürken, yangın sonrası otobüs kullanılamaz hale geldi. İETT otobüsündeki yangın nedeniyle Kemerburgaz istikametinde trafik yoğunluğu yaşandı. Ekipler tarafından yol tek şeride düşürüldü. Yangın sonrası otobüsün üzerine mavi branda çekildi. Yangının çıkış nedeni araştırılırken, olayla ilgili inceleme başlatıldı.

(AA)(AA)

İETT ŞOFÖRÜ VE YOLCU ARASINDA TARTIŞMA ÇIKTI, ŞOFÖR DARP ETTİ

Öte yandan Şile Otoyolu Çekmeköy mevkisinde Sultanbeyli-Mecidiyeköy seferini yapan bir başka İETT otobüsünd e, şoför ile yolcu arasında tartışm a yaşandı. Tartışma sırasında şof ör, yolcuyu araçtan indirip saldırıda bulundu .

(AA)(AA)

ŞOFÖR HEM YOLCULARA HEM TRAFİKTEKİLERE AGRESİF DAVRANDI

Olaylar yolcu tarafından cep telefonu kamerasıyla kaydedildi. Çekilen görüntülerde şoförün hem yolcuya hem trafikteki diğer sürücülere yönelik agresif tutumu görülüyor. Yolcunun hastaneden darp raporu aldığı ve şoförden şikayetçi olduğu öğrenildi.


Yanan İETT otobüsü (DHA)Yanan İETT otobüsü (DHA)

TAHMİNİ GİDER 75 MİLYAR 100 MİLYON, GELİR 56 MİLYAR LİRA

Öte yandan İBB Meclisi kasım ayı toplantılarının beşinci oturumunda kurumun mali durumuna ilişkin söz alan AK Parti'li Meclis Üyesi Adem Yıldız, İETT'nin 2026 yılı tahmini gider bütçesinin 75 milyar 100 milyon, tahmin edilen gelirinin 56 milyar lira olduğunu söyledi.

Aradaki farkın bütçe açığı olduğunu aktaran Yıldız, " 2026 yılında yüzde 26 bütçe açığı verilmiş. 2019'da (belediyeyi) aldıkları zaman yüzde 13. Tam iki katı artmış. Nereden nereye?" ifadelerini kullandı.

"YATIRIMA KALAN RAKAM YOK"

Yıldız, 2019 ve 2025 yıllarındaki ana bütçe kalemleri bilinirse 2026 yılı bütçesi ve bütçe kalemlerinin daha doğru bir şekilde değerlendirilebileceğini dile getirerek, "2019 yılındaki bütçede mal ve hizmet oranları yüzde 76'yken, 2025 yılında mal ve hizmet alımı yüzde 87'lere yükselmiştir. Bu da demek oluyor ki yedek ödenek ve diğer zorunlu gider kalemleri eklediğimizde yatırıma kalan rakam yok denecek kadar azdır." değerlendirmesini yaptı.

Yıldız, 2025 yılı itibarıyla yatırıma kağıt üzerinde ayrılan pay yüzde 28 olsa da yatırıma dönüşen bütçenin sadece yüzde 2 olduğunu belirterek, "Bu yüzde 2'lik yatırımda ne var derseniz, açık, kapalı, akıllı, akılsız kapalı durak yapımları ve lisans alımları var. 2025 yılında araç alımı için ayrılan bütçe 12 milyar 471 milyon lira. Bu rakamla 555 araç alımı planlıyorlardı. Sizce kaç adet araç aldılar? Ne 300'ü, ne 200'ü, ne 400'ü, ne 100'ü. CHP'li İBB yönetimi, İstanbul Büyükşehir Belediyesinde İETT'ye bir tane araç bile alamamıştır." ifadelerini kullandı.

"İETT'NİN KASASI BAKIM ONARIM FİRMASININ KASASI"

Tek bir araç bile alınmamasının bir nedeni olması gerektiğini belirten Yıldız, " Nedeni gayet açık. Sayıştay raporlarında açık açık yazılmış. Bakım onarım giderlerinin kontrol edilememesi. Bu kontrolsüzlük öyle bir hale geldi ki İ ETT'nin kasası bakım onarım firmasının kasası olmuş . " diye konuştu.

Yıldız, 2019'da 2 lira 60 kuruş olan İETT biletinin 2025'te 35 lira olduğunu, yani yüzde 1346 arttığını kaydederek, "İstanbul halkı adına çağrımız 'İstanbul'da ulaşımı ucuzlatacağı z.' diyen CHP'li başkanın dava arkadaşlarıysanız -ki öyle olduğunuzu söylüyorsunuz- İETT'ye zam yapmak yerine gelin sayın Başkanım siz de öncülük edin. Yüzde 25 indirim yapalım. " dedi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN