İYS UYGULAMASI HAKKINDA
İYS, 1 Mayıs 2015'te yürürlüğe giren elektronik ticaretin düzenlenmesine ilişkin yönetmelik kapsamında sunulan bir veri tabanı sistemi. Bu sistem, hizmet sağlayıcıların pazarlama iletişimi amacıyla çağrı merkezi üzerinden arama, SMS, e-posta yoluyla ticari elektronik ileti göndermek için alıcılardan aldıkları onayları saklayıp yönetebilmesine, alıcıların ise onay ve ret hakkını kullanabilmesine, ticari elektronik şikâyetlerini iletebilmesine ve yönetebilmesine imkân tanıyor.
İYS NASIL KULLANILIR?
Sesli arama, e-posta veya sms gibi ticari elektronik ileti göndermek isteyen gerçek ve tüzel kişiler İleti Yönetim Sistemi'ne kaydolmak zorundadır.
İleti Yönetim Sistemi`nin internet sitesine girdiğinizde karşınıza çıkan sayfada öncelikle "Vatandaş Girişi" kısmına tıklamanız gerekiyor.
Daha sonra açılan sayfada telefon numaranızı ekleyebileceğiniz bir alan bulunuyor. Buraya numaranızı ve gelen doğrulama kodunu girmelisiniz.
Bir sonraki sayfada ise "Aydınlatma Metni" çıkıyor. Bunu okuduktan sonra, "Okudum, anladım" kutusunu işaretlemelisiniz.
Size elektronik ileti gönderme iznine sahip firmaları tek tek inceleyebilirsiniz. Mesaj ve arama iznini güncelleyip kaydedebilirsiniz.
İYS İSTENMEYEN MESAJ ENGELLEME İŞLEMİ
SMS ve arama iptali için e-Devlet üzerinden veya www.iys.org.tr adresinden tercihlerinizi düzenleyebilirsiniz.
Sisteme girip "Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi"ni aratın.
"Yeni İletişim Adresi Ekle" kısmından telefon numaranızı veya e-Posta adresinizi ekleyebilirsiniz. Burada da Aydınlatma Metni`ni okuyup onaylamanız gerekiyor.
e-Devlet üzerinden tek tek SMS onaylarınızı inceleyip düzenleyebilirsiniz.