ALO 183 hattı nedir? ALO 183 hangi durumlarda aranır? İşte ALO 183 hattı hakkında bilgiler...

Türkiye'yi yasa boğan Emine Bulut cinayetinin ardından ALO 183 hattı gündeme gelen konulardan birisi oldu. Pek çok vatandaş ALO 183 hattı hakkında bilgi edinmek istiyor. Özellikle ALO 183 hattı nedir ve ALO 183 hangi durumlarda aranır soruları merakla araştırılan soruların başında bulunuyor. Haberimizin içerisinde ALO 183 hattı hakkındaki merak edilen tüm detayları derledik.

Giriş Tarihi 24 Ağustos 2019, 23:06 Güncelleme 24 Ağustos 2019, 23:07
ALO 183 hattı nedir? ALO 183 hangi durumlarda aranır? İşte ALO 183 hattı hakkında bilgiler...

İÇİNDEKİLER

Emine Bulut'un 10 yaşındaki kızının yanında katledilmesi yürekleri dağladı. Türkiye tek yürek kadın cinayetlerine büyük tepki gösterdi. ALO 183 hattı, arama motorlarında şu sıralar vatandaşların merakla araştırdığı konuların başında bulunuyor. Peki, ALO 183 hattı nedir? ALO 183 hangi durumlarda aranır? İşte ALO 183 hattı hakkında bilgiler...

ALO 183 HATTI NEDİR?

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Çağrı Merkezlerinden Alo 183 Sosyal Destek Hattı aracılığı ile aile, kadın, çocuk, engelli, yaşlı, şehit yakınları ile gaziler ve gazi yakınlarına yönelik hizmetlere ilişkin çağrılar değerlendirilerek rehberlik ve danışmanlık hizmeti sunulmaktadır.

ALO 183 HANGİ DURUMLARDA ARANIR?

İhmal, istismar ve şiddet vakaları veya töre ve namus cinayetlerinin önlenmesi için tedbir mahiyetindeki ihbarlar da alınmakta, durumun aciliyeti göz önünde bulundurularak vakanın bulunduğu ilde görevli Acil Müdahale Ekip Sorumlusuna ve/veya kolluk kuvvetlerine bildirilmektedir. Acil Müdahale Ekibi vakayı değerlendirmekte, gerekli durumlarda emniyet veya jandarma birimleri ile koordinasyon sağlayarak, en kısa zamanda müdahale edilmesi sağlanmaktadır.

ALO 183 HATTI HAKKINDA BİLGİLER

Alo 183 Hattı 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet vermektedir.

Alo 183 Hattına yurt içinden yapılan aramalar ücretsizdir.

Kürtçe ve Arapça bilen personel bu dillerde gelen çağrıları cevaplamaktadır.

Alo 183 Hattına işaret dili bilen personel görevlendirilerek, işitme ve konuşma engelli vatandaşlarımızla, 3G uyumlu telefonlar ile hafta içi 08:00 – 24:00 saatleri arasında, Cumartesi günü ise 08:00-17:00 saatleri arasında 0 549 381 0 183 nolu hat üzerinden görüntülü görüşme yapılabilmektedir.

Bakanlığımız hizmetlerinin daha etkin verilebilmesi için tüm mobil ve sabit telefon operatörleri ile yazışma yapılarak, vatandaşlarımızın Alo 183 Hattı'na ücretsiz mesaj (sms) gönderebilmesine olarak sağlanmıştır. Özellikle işitme ve konuşma engelli vatandaşlarımız, tüm cep telefonu operatörlerinden ad soyad, T.C kimlik numarası ve taleplerini içeren mesaj yazarak 183 numarasına gönderebilmekte, talepler ilgili personel tarafından değerlendirilerek telefon veya sms ile vatandaşlara geri dönüş yapılarak bilgi verilmektedir.

Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız +90 312 253 92 00 telefon numarasından Çağrı Merkezine ulaşabilmekte, Bakanlığımız görev alanı kapsamında yer alan hizmetler ile ilgili gerekli rehberlik ve yönlendirme yapılmaktadır.

Bakanlığımız ile hizmet kitlemiz arasında köprü görevini üstlenecek olan Çağrı Merkezimizle; kaliteli ve kontrollü bir iletişimin sağlanması, teşkilatlarımızın iş yükünün hafifletilmesi, verimliliğin arttırılması, düzenli ve sürekli veri akışının sağlanması, hizmetlerin iyileştirilmesi için geribildirim ve vatandaş memnuniyetini arttırmayı hedeflemekteyiz.

Çağrı merkezimize işitme engelli vatandaşlarımız 0 549 381 0 183 numaralı hat üzerinden 3G uyumlu telefonlar ile hafta içi 08:00 – 24:00 saatleri arasında, Cumartesi günü ise 08:00-17:00 saatleri arasında 0 549 381 0 183 nolu hat üzerinden ulaşabilirler.