Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Yaşam
  • 11.02.2019 Gazete
ABONE OL

sına neden olan besinler neler? Karaciğer yağlanmasını önlemek için neler yapılmalı? İşte ayrıntılar...

Fazla kilo ve sağlıksız beslenme, karaciğeri yağlandırıyor. Bu hayati organı korumak için şekerli ve yağlı besinlerle vedalaşmak gerekiyor

Vücudun en büyük organı olan karaciğer insan yaşamında hayati önem taşıyor. Ağızdan alınan tüm yiyecek ve içecekler ile ilaçların sindirilmesini sağlayan bu organın sağlıklı olması tüm vücudu etkiliyor. Liv Hospital Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Binnur Şimşek, karaciğer sağlığını korumak için yapılması gerekenler hakkında bilgi veriyor.



KUAFÖRDE AIDS VAR!
Ciddi karaciğer hastalıklarından olan Hepatit B ve C, tedavi edilmediğinde karaciğer yetmezliğine neden oluyor. Bu yüzden korunmasız cinsel ilişkiden kaçınılması, steril malzemelerin kullanılmaması gerekiyor. Diş tedavilerinin yanı sıra kadınların kuaförde yaptırdıkları manikür ve pedikür uygulamalarında bulaşacak hepatit virüsü hayatı kabusa çevirebiliyor. Obezite ve kontrolsüz diyabet hastalığı, karaciğer yağlanmasına neden oluyor. Oldukça masum olan bu hastalık, tedavi edilmediğinde karaciğer yağlanmasına ardından da siroza neden olabiliyor. Sağlıklı beslenme, yeterli fiziksel aktivite ve kilo kontrolü ile karaciğer yağlanması önlenebiliyor. Yağlı ve karbonhidratlı fast food tarzı gıdaların tüketimini sınırlandırmak, sebze- meyve tüketimini artırmak ve hazır gıdalardan uzak durmak gerekiyor. Egzersiz de karaciğer sağlığında da hayati önem taşıyor. Bu nedenle haftada 3-4 gün, en az 30 dakika egzersiz yapılması öneriliyor. Ayrıca gelişigüzel kullanılan ilaçlar ve bitkisel ürünler de karaciğere zarar veriyor. Bunların doktor kontrolünde kullanılması gerekiyor.

SÜPER BESİNLER

SAĞLIKLI YAĞLAR:
Badem, fındık, cevizveya avokado yağı karaciğerin yükünü alır.

BROKOLİ: Antioksidan içeren bu besin, karaciğer yağlanmasını engeller.

KAHVE: Günde 3 fincan kahve içmek karaciğerdeki hasarı onarır. Karaciğer kanseri riskini azaltır.

YEŞİL ÇAY: Karaciğer kanseri riskini azaltır.

YABAN MERSİNİ: Obeziteyi engeller. Karaciğer yağlanmasını önler.

ENGİNAR: Karaciğerin çalışmasını kolaylaştırır.

SARIMSAK: Karaciğerin yükünü azaltır.