Bugünkü
Takvim

Yoğurtla halsizliği unut!

hissi sonbahar aylarında yaşam kalitesini düşürüyor. Uzmanlar, 'Bu sıkıntıya karşı fasulye, yoğurt ve su tüketin' diyor

Yoğurtla halsizliği unut!
Ruhsal veya fiziksel ile karakterize düşük enerji hali olan özellikle sonbahar aylarında sık sık ortaya çıkıyor. Uzmanlar, enerji verecek, halsizlikten kurtaracak şu besinleri öneriyor:

Fasulye: Protein kaslar için gereken enerjinin ana kaynağıdır. Yüksek protein içeren ve 'tirozin' bakımından zengin gıdalar norepinefrin ve dopamin üretimini arttırarak motivasyon ve uyanıklık sağlar. Protein kaynağı olarak tavuk eti, fasulye gibi besinleri tüketebilirsiniz.

Yoğurt: Sindirimi kolay olan yoğurt iyi bir protein kaynağı olmasının yanı sıra sindirimi kolaylaştıran iyi bakteriler olan probiyotik bakımından da zengindir. Bağışıklık sistemini güçlendirirken kronik yorgunluğa iyi gelebilir.

Kepekli tahıllar: Kompleks karbonhidratlar vücudun birincil enerji kaynağıdır. Yeterli miktarda enerji için nişastalı gıdalar, sebze ve meyve, kepekli tahıllar yiyebilirsiniz.

Su: Enerji ve kronik yorgunlukla savaşınızda en büyük yardımcınızdır. Sade suyun dışında kafein içermeyen bitki çayları, meyve suları da içebilirsiniz.

Et, balık: Demir eksikliğinde kandaki oksijen azalarak organlara oksijen akışı sekteye uğrar ve bunun sonucunda halsizlik görülür. Demir zengini et, balık ve yeşil yapraklı sebzeler ile bunu engelleyebilirsiniz.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.