Bebek fabrikaları

Batı ülkelerine bebek satmak için taşıyıcı anneliğin serbest bırakılması Hindistan’da devasa bir sektör doğurdu.

Girişimcilik çılgınlığına yakalanmış dünyada el atılmadık alan bırakmayan girişimciler sınır tanımıyor. Sonunda iş o hale geldi ki başta bebek yapımı ve bebek satışı da artık bazı ülkelerde dev ve yasal bir sektör haline geldi. Tüm dünyada tartışmalara neden olan taşıyıcı annelik, 2002 yılında Hindistan'da serbest bırakıldı. Bu tarihten sonra ülkede akıl almaz bir girişimcilik modası başladı. Kimi doktorlar fakir kadınları para karşılığında istihdam ederek 'bebek fabrikası' da denilen klinikler açmaya başladılar ve Hindistan'da bunların sayısı günümüzde 3 bini aştı. Bu kliniklerin çoğu kocaları tarafından Batılılar için taşıyıcı annelik yapmaya zorlanan ya da bu yolla para kazanmak isteyen yoksul kadınların işgücünü oluşturduğu kârlı bir sektöre dönüştü.
Yılda 400 milyon dolar
Bu sektör Hindistan'da yılda 400 milyon dolarlık bir hacme ulaşmış durumda. Taşıyıcı anne kliniklerinden en büyüğünü açan ve taşıyıcı anneliği ciddi bir sektör haline getiren isimlerin başında yer alan Dr. Naina Patel, bugüne kadar Batılı müşterilerine 650 bebek teslim etti. Bebek fabrikalarının neden bu kadar hızlı büyüdüğünü Dr. Naina Patel'in fiyatlarından okumak mümkün: Patel prosedürün tamamı için her çiftten 25-30 bin dolar arasında ücret alıyor ve bunun sadece 6.500 doları taşıyıcı anneye gidiyor.
Kaynak: Lacivertdergi.com
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.