Bugünkü
Takvim

Menopozda

Menopoz döneminde kalsiyum ihtiyacınız ve hastalık riskiniz artar. Bunun için en iyi gıda tür. Bunun yanında balık, fındık, ceviz ve zeytinyağı da tavsiye edilir

ABONE OL
Menopozda süt
Menopoz döneminin tedavi edilmesi gereken bir hastalık olmayıp tümüyle doğal bir süreç olduğu asla unutulmamalıdır. Ama beden sağlığınızı destekleyecek düzeyde hormon üretilmesi için menopoz döneminde her kadının fiziksel, duygusal, ruhsal ve durumsal açıdan çok sağlıklı olarak girmesi gerekir. Başka bir deyişle kadının gelecekteki sağlığı yalnızca bedeninin fiziksel sağlık durumuna değil, bugüne dek nasıl yaşadığının ve bugün kendisi için neler yapığının yansıması olan, fiziksel olmayan destek sisteminin durumuna da bağlıdır. Menopoz genellikle yaşamımızın orta noktasında ortaya çıktığından biraz durup düşünmek ve sağlığımızı korumak için gereken her şeyi yapıp yapmadığımızdan emin olmak için çok uygun bir zamandır.
ÖSTROJENİN ÖNEMİ
Menopoz; vücutta östrojen seviyesinin azalmasına bağlı olarak, kadında aylık periyotların sonlandığı, yaşam döngüsünde görülen doğal bir süreçtir. Östrojen ise yumurtalıklardan salgılanan dişilik hormonudur. Kanda östrojen yoğunluğunun azalması sonucu kemiklerdeki kalsiyum kaybı hızlanmakta ve osteoporoz riskinin artmasına neden olmaktadır. Östrojen kalp ve damarlar için de son derece etkili bir koruma faktörü içermektedir.

BELiRTiLERi NELERDiR?

Bir kadının menopoza girdiğinin ilk belirtisi adetlerin kesilmesidir. Bunun yanı sıra ateş basması, terleme, sinirlilik, uykusuzluk, cinsel isteksizlik, vajinada kuruluk, idrar kaçırma, düzensiz kanamalar menopozun habercisidir.

BESLENME İLKELERİ
İdeal vücut ağırlığınızı koruyun. Günlük öğün sayınızı artırın, böylelikle düşen metabolizma hızınızı koruyun. Menopozda günlük kalsiyum ihtiyacı artar. Süt ürünlerinin yanı sıra yeşil sebzeler, kurubaklagiller, fındık, badem, kuru incir en iyi kalsiyum kaynaklarıdır. Aşırı protein tüketiminden kaçının.
Çünkü yüksek proteinli diyet idrarla kalsiyum atımını arttırır ve kemik erimesine davetiye çıkarır. Balık, fındık, ceviz ve zeytinyağına dayalı, tahıl, az yağlı ve peynirlerle zenginleştirilmiş, domates, salatalık, yeşil biber gibi vitamin, mineral ve lif kaynaklarını bolca tüketin. Bitkisel östrojenlerle yüklü soya ürünlerini ve keten tohumunu çok tüketerek bu dönemi sağlıklı geçirebilirsiniz. Yemeklerde tuzu azaltın.
Salamura besinlerden uzak durun.
Aşırı tuz tüketimi, bu dönemde ödemi artırır. Günlük D vitamini ihtiyacını karşılayın. Güneş ışınlarından uygun şekilde ve düzenli olarak yararlanın. Sigara ve alkolden uzak durun. Sigara, östrojen düzeyini düşürür. Fiziksel aktivite, gençlikte kemik kütlesini artırmada, yaşlılıkta ise kemik kaybını önlemede çok önemlidir.

YARIN: YAZIN SERiNLiKLERi

TAYLAN KÜMELİ



kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.