Çikolata lüks gıda mı olacak?

Uzmanlar, dünya üzerinde kakao ekimi azaldığı için çikolatanın gelecekte “lüks gıda” olabileceği uyarısında bulunuyor.

Birçoklarının vazgeçilmez tutkuları arasında yer alan çikolata, hammaddesi kakaonun üretimindeki sorunlar nedeniyle gelecekte lüks gıdalar arasında girme tehlikesi ile karşı karşıya. Kakao uzmanı Friedel Hütz-Adams, kakao yetiştiriciliği yapan çiftçilerin sayısının giderek azaldığını belirterek, "Artık insana yaraşmayan ölçüdeki düşük ücretlerle çalışmaya razı değiller" şeklinde konuşuyor.
Almanya'nın Siegburg kentinde kalkınmakta olan ülkelerle ilgili araştırmalar yürüten Südwind Enstitüsü uzmanlarından Hütz-Adams, eskiden ekonomik refah içinde bulunan çiftçilerin artık geçimini zor sağladığını, ayrıca yeterli sayıda yeni kuşak çiftçi olmadığını sözlerine ekliyor.
Uzman, Fildişi Sahili ya da Gana gibi ülkelerde çiftçilerin ortalamada 50 yaşın üzerinde olduğunu, gençlerin ise ya şehirlere taşındığı ya da başka ürünlerin ekimi ile meşgul olduğunu, dolayısıyla kakao plantajlarını devralacak genç çiftçilerin azaldığını ifade ediyor.
Uzman, "Kakao fiyatları 80'li yıllardan sonra çok düştü. Bu da çiftçileri yoksullaştırdı. Maliyetlerini düşürmek için hasat zamanı işçi çalıştırmamaya başladılar. Bu da çocuk işçiliğine yol açtı" diyor. Gelecek beş, on yıl içinde daha az sayıda kakao yetiştiricisi buluncağı uyarısı yapan uzman, dünya çapında çikolataya olan talebin arttığına da dikkat çekiyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.