Bugünkü
Takvim

Hamilelikte egzersiz

ABONE OL
Hamilelikte egzersiz
Gebelik, anne adayının vücudunda birçok değişiklik yaratır. Kas ve iskelet sisteminin bu değişikliklerden fazlasıyla etkilendiğini belirten Anadolu Sağlık Merkezi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Semih Akı, anne adaylarını gebelik döneminde yapacakları egzersizler konusunda uyarıyor.
En uygun aerobik egzersizler, yüzme ve yürüyüş olarak sıralanabilir.
Otururken veya yatarken dizler aşırı bükük olmamalı.
İstirahat ederken ayaklar bir destekle kalça düzeyinden yüksek olmalı.

AĞRI OLURSA BIRAKIN
Öne eğilmemeli, çömelerek iş yapmalı, uzun süre aynı pozisyonda kalmamalı.
Gebeliğin özellikle son döneminde sırtüstü yatılmamalı.
Belden ani dönüşler yapılmamalı.
İki bacak birden yukarı çekilerek kaldırılmamalı.
Sıçrama, atlama, yükseğe uzanma, ağır kaldırma yapılmamalı.
Verilen egzersizler, ilk 15 gün için her hareketi 2-3 defa ve 5-10 dakikalık süreyle, sonraları gün be gün artırarak günde 15-20 dakikaya kadar olmak üzere yapılmalı.
Fiziki bir sorun yoksa egzersizler 36. haftaya kadar devam ettirilmeli.
Herhangi bir ağrı oluştuğunda hemen bırakılmalı.





kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.