Haftanın en mutsuz günü Salı çıktı!

Her ne kadar atalarımız işin farkına erken varıp "salı sallanır" deseler de ısrarla haftanın en mutsuz gününün pazartesi olduğunu iddia eden uzmanlar gerçeği(!) yeni keşfetti.

Yıllarca boşu boşuna pazartesi sabahlarını lanetleyip 'pazartesi sendromu' diye bir ruh hali icat etmişiz! İngiliz araştırmacıların son çalışmasına göre haftanın en kötü günü pazartesi değil, salı...
London School of Economics'ten araştırmacılara göre, insanların en iyi hissettikleri gün, hafta sonunun 'rahatlatıcı' etkisi nedeniyle cumartesi. Hafta sonunun bu olumlu etkisiyse pazartesi günleri işe başlarken yok oluyor ancak asıl büyük ruhsal çöküntü salı günleri yaşanıyor.
Uzmanlar salı gününün en sıkıntılı gün olduğu sonucuna, iki ay boyunca iPhone'un 'Mappiness' adlı uygulamasını kullanıp 22 bin katılımcının ruh halini izleyerek vardı. Araştırma ekibindeki uzmanlardan George MacKerron'a göre pazartesi günleri hafta sonunun yarattığı olumlu etki, zayıflamış da olsa kalmaya devam ediyor. Ama salı günü haftanın ve iş hayatının tam ortasına girilmiş olunuyor. Üstelik 'gelecek' hafta sonu da çok uzakta hissediliyor. Dolayısıyla ruh halinde çöküş başlıyor.
Nasıl hissettikleri soruldu
Uzmanlar araştırmaya katılanlara günde iki kere kendilerini nasıl hissettiklerini ve kiminle, nerede, ne yaptıklarını sordu. Ayrıca navigasyon sistemiyle kendi ülkelerinin en mutlu yerlerini tespit etme olanağı buldular.
Coğrafya bölümünde uzman olan MacKerron, buna dayanarak doğal güzelliklerin, çevre sorunlarının ve hava durumunun insanların ruh haline etkileri hakkında doğru sonuçlar bulmayı umduklarını açıkladı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.