Dijital zorba Twitter'ın mavi tik oyunu! Gerçek kişilere yok sahte profillere var!

Birçok konuda denetim ve düzenlemeden bağımsız olan sosyal medya ağları, yalan haber yaymak isteyenlerin en çok başvurduğu platform olarak öne çıkıyor. Birçok manipülatif haber, sahte profiller üzerinden sosyal medyada dolaşıma sokuluyor. Twitter gibi sosyal medya ağları da siyasi operasyon yapmak adına sahte profillere göz yumarken, siyasi görüşüne uymayan devlet başkanlarını bile sansürlüyor. Son olarak Twitter'ın onayladığı 6 sahte Türk kullanıcı hesabının da Haziran ayının aynı günlerinde açıldığı, hiç bir hesabı takip etmediği ve ortalama bin takipçilerinin olduğu ortaya çıktı. Bu takipçilerin 977'si onaylanan sahte altı hesabı da takip ediyor. İşte Twitter'ın mavi tık oyununun ve sosyal medyada yürütülen algı operasyonunun çarpıcı detayları...

Twitter, mavi tik onay sürecini birkaç ay önce yeniden hayata geçirdi. Böylece kullanıcılar hem web hem de mobil uygulamalarda hesap seçenekleri üzerinden başvuru yapabiliyor.

Onay rozeti alabilmek için çeşitli koşulların sağlanması gerekiyor. Başvuru yapan devlet kurumları; şirketler, markalar ya da gazetecilerin hesapları birkaç haftalık araştırma sürecinin ardından Twitter tarafından mavi tik alabiliyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.