Türkiye'de dijital hayat: Günde 7 saat 29 dakika internette sörf yapıyoruz

Günde ortalama 7 saat 29 dakikamız internette geçiyor. Sosyal medyaya ayırdığımız süre de 2 saat 51 dakika ile dünya ortalamasının üzerinde...

Cep telefonları ve bilgisayarlar hayatımızın önemli bir parçası haline geldi. Araştırmalar, Türkiye'de internette ve sosyal medyada geçirilen sürenin dünya ortalamasının üstünde olduğunu ortaya koyuyor. We Are Social/ Hootsuite'in 'Digital 2020' raporuna göre; kullanıcı başına Türkiye'nin ve dünyanın dijital tablosu şöyle:

İnternette geçirilen günlük süre:
Dünya ortalaması: 6 saat 43 dakika
Türkiye ortalaması: 7 saat 29 dakika
Filipinler, 9 saat 45 dakika ile 1'inci, Türkiye 12'nci sırada.
Mobil internette geçirilen günlük süre:
Dünya
ortalaması: 3 saat 22 dakika
Türkiye ortalaması: 4 saat
5 saat 11 dakika ile 1'inci Filipinler, Türkiye 13'üncü sırada.
PC başında internette geçirilen günlük süre:
Dünya
ortalaması: 3 saat 21 dakika
Türkiye ortalaması: 3 saat 28 dakika
Güney Afrika 5 saat 9 dakika ile 1'inci, Türkiye ise 20'nci sırada.
Oyun konsolunda geçirilen günlük süre:
Dünya
ortalaması: 1 saat 10 dakika
Türkiye ortalaması: 58 dakika
Tayland 1 saat 43 dakika ile 1'inci, Türkiye ise 14'üncü sırada.
Sosyal medyada geçirilen günlük süre:
Dünya
ortalaması: 2 saat 24 dakika
Türkiye ortalaması: 2 saat 51 dakika
Filipinler
3 saat 53 dakika ile 1'inci, Türkiye ise 15'inci sırada.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.