Teknoloji ürünü alırken "görüntüyü" önemsiyoruz

GfK tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye'de teknoloji ürünlerini görüntüsüne ve stiline bakarak satın alanların oranı yüzde 49 olarak hesaplandı. 22 ülke arasında teknolojide görüntü ve stile en çok önem veren ülke Türkiye oldu.

Giriş Tarihi 31 Ağustos 2015, 00:00 Güncelleme 31 Ağustos 2015, 17:47
Teknoloji ürünü alırken görüntüyü önemsiyoruz

İÇİNDEKİLER

GfK tarafından yapılan araştırmaya göre, teknoloji ürünlerini görüntüsüne ve stiline bakarak satın alanların oranının yüzde 49'u bulduğu Türkiye, anketin gerçekleştirildiği 22 ülke arasında ilk sırada yer aldı.

Araştırma kuruluşu GfK tarafından 22 ülkede 26 bin internet kullanıcısına, "Bir teknoloji ürününün görüntüsü ve stili satın alma kararında çok önemlidir" ifadesine katılıp katılmadıkları soruldu. Türkiye'de kadınların yüzde 55'i, erkeklerin ise yüzde 45'i teknolojide görüntü ve stilin önemli olduğu yönünde görüş bildirdi. 22 ülke arasında yüzde 49'luk orana ulaşan Türkiye, bu alanda birinci oldu.

Türkiye'yi yüzde 48 ile Meksikalı, yüzde 45'le Brezilyalı tüketiciler izledi.

Araştırmanın Türkiye ayağında 804 internet kullanıcısıyla online olarak görüşüldü. Türkiye'deki 15-19 yaş grubu ve 40-49 yaş grubunun yüzde 51'i, 20-29 yaş grubu ve 30-39 yaş grubunun yüzde 50'si ürün tercihinde görüntü ve stilin önemli olduğunu belirtti.

AVRUPALI GÖRÜNTÜYE ÇOK AZ ÖNEM VERİYOR
Teknolojide görüntü ve stile en az önem veren ülkeler ise İsveç, Belçika ve Almanyalı tüketiciler oldu. İsveç'te tüketicilerin yüzde 26'sı, Belçika'da yüzde 22'si, Almanya'da ise yüzde 20'si "Teknolojide görüntü ve stil önemlidir" dedi.

Araştırmayla, dünyada teknoloji ürünlerinin görüntüsüne ve stiline en çok 20-29 yaş grubunun önem verdiği ortaya konuldu. Bu yaş grubunda sadece yüzde 5'lik kesim, görüntü ve stilin önemsiz olduğunu kaydetti.

Araştırma kapsamında 22 ülkede 15 yaş ve üzeri 26 bin kişiyle online olarak (Ukrayna'da yüzyüze) görüşüldü. Araştırma Arjantin, Avustralya, Belçika, Brezilya, Kanada, Çin, Fransa, Almanya, Hong Kong, İtalya, Japonya, Meksika, Polonya, Rusya, Güney Kore, İspanya, İsveç, Tayvan, Türkiye, İngiltere, Ukrayna ve Amerika'da yapıldı.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren GfK Global Telekomünikasyon Direktörü Arndt Polifke, elde edilen bulguların müşterilerin teknoloji ürünlerinde neye odaklandığının büyük resmini çizdiğini belirtti.