Turkcell'den 'fiber' atak

Turkcell, 2014'te "mobil" ve fiber" internetle büyüdü.

Giriş Tarihi 24 Temmuz 2014, 00:00 Güncelleme 24 Temmuz 2014, 11:18
Turkcell’den ’fiber’ atak

İÇİNDEKİLER

Turkcell Grup gelirleri, bu yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 artarak 2 milyar 923 milyon liraya ulaştı.

Turkcell, 2014 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Grup gelirleri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,4 artarak 2 milyar 923 milyon lira oldu. Bu büyümede, yüzde 28 oranında artan mobil internet gelirinin ve yüzde 39 büyüyen Turkcell Superonline'nın katkısı etkili oldu.

Grup AVFÖK, geçen yıla göre yüzde 4 artışla 907 milyon lira, net kar ise 492 milyon lira olarak gerçekleşti. Operasyonel verimlilik ve pazardaki başarı açısından önemli bir gösterge olan VFÖK (Vergi-Faiz Öncesi Kar) ise bir önceki yıla göre yüzde 4 artışla 521 milyon lira oldu.

Zorlu rekabet ortamına rağmen Turkcell Türkiye, mobil internetteki hız ve kalitesi, inovatif servisleri ve müşteri deneyimiyle 2014'ün ikinci çeyreğinde 404 bin faturalı abone kazandı. Böylece faturalı abonelerin toplam abone bazındaki oranı yüzde 41,9'a yükselirken, faturalı abone sayısı 14,5 milyona ulaştı. Turkcell'in Türkiye'deki toplam abone sayısı ise 34,6 milyon oldu.

"Teknoloji ve inovasyona yaptığımız yatırımlarla büyüyoruz"

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, ikinci çeyrek sonuçlarına ilişkin, şunları kaydetti:

"Mobil internetteki güçlü performansımız ve iştiraklerimizin de geçen yıla göre artan katkısıyla başarılı finansal sonuçlarımızı sürdürdük; teknoloji ve inovasyona odaklanarak yeni ürün ve hizmetler sunmaya devam ettik. Eğitim alanında çığır açan ve Türkiye'de bir ilk olan Turkcell Akademi büyük ilgi görüyor.

Yakın zamanda lanse ettiğimiz bir diğer ilkimiz Akıllı Otomobil Platformumuzla ise makineler arası iletişim (M2M) alanındaki liderliğimizi daha da güçlendirdik. Turkcell markalı uygulamalarımızın sayısı 'Süper Esnaf' ve 'Turkcell Çocuğum ve Ben' servislerinin de eklenmesiyle 40'ı aştı. Hedefimiz yılsonuna kadar yaklaşık 2 milyar lira yatırım yaparak inovatif ürün ve servislerle büyümeyi sürdürmek."

Turkcell Superonline güçlü büyümesini sürdürüyor

Verilen bilgilere göre, Turkcell'in başarılı sonuçlarında grup şirketlerinin performansları etkili oldu. Turkcell iştiraklerinin gelirleri yüzde 16,7 artışla 627,2 milyon lira olurken, Grup gelirlerine katkısı yüzde 21,5'e yükseldi. Gelirleri ikinci üç ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 39 büyüyerek 309,4 milyon liraya ulaşan Turkcell Superonline, AVFÖK'ünü yüzde 30,2 arttırdı.

İkinci çeyrekte, 39 bin yeni abone ile Turkcell Superonline'ın fiber internet abone sayısı 653 bine ulaştı. Bununla birlikte, Turkcell Superonline'ın ADSL kullanıcıları da dahil olmak üzere bu çeyrekte toplam 90 bin yeni abone kazanmasıyla toplam abone sayısı 1 milyonu aştı. Fiber yatırımlarına devam eden Turkcell Superonline'nın fiber ağı yaklaşık 1,9 milyon haneye ulaştı.

En çok T50 sattı, ilk 4G'li yerli telefon üretimi için düğmeye basıldı


Turkcell'in mobil internet gelirleri ikinci çeyrekte 434 milyon liraya ulaştı. 2009 yılındaki 3G lansmanından bugüne geçen 5 yılda, Turkcell müşterilerinin abone başı ortalama mobil internet kullanımı 78 kat artarken megabyte başına ortalama birim fiyat ise yüzde 96 oranında azaldı.

Mobil internet gelirinin artmasında ikinci çeyrekte 676 bin abonenin daha akıllı telefon kullanmaya başlaması etkili oldu. Turkcell'in akıllı telefon penetrasyonu, 10,9 milyona ulaşan akıllı telefon sayısıyla birlikte yüzde 35'e çıktı.

Türkiye'nin operatör markalı ilk 4G'li akıllı telefonu Turkcell T50 de satışa sunulmasıyla birlikte yoğun ilgi gördü. Bilgisayarların gücünü uygun fiyata cebe taşıyan Turkcell T50, Temmuz ayında Turkcell şebekesinde en çok satan akıllı telefon oldu.

Geçen yıl Turkcell T40 ile Türkiye'nin ilk akıllı yerli telefonuna imza atan Turkcell, T50'nin Türkiye'de üretimi için düğmeye basarak bu öncülüğünü sürdürmeyi hedefliyor. Turkcell, Türkiye'nin ilk yerli 4G destekleyen akıllı telefonunun üretimine gelecek günlerde başlayacak. Turkcell'in ilk giyilebilir teknoloji ürünü olan akıllı bileklik T-Fit de bu hafta satışa sunulacak.

Turkcell Akademi'ye 1 milyon 300 bin ziyaret

Turkcell'in "bilgiyi milyonların erişimine açmak" amacıyla dijitalleştirdiği Turkcell Akademi, 6 ayda 1 milyon 300 binin üzerinde ziyaret edildi ve kendini geliştirmek isteyen herkesin başvurduğu önemli bir kaynak haline geldi.

İçlerinde İngilizce, sınavlara hazırlık, profesyonel gelişimin de olduğu birçok kategoride toplam 14 bin saat eğitim izlendi ve 100 binden fazla kişi başlangıç, 25 bini aşkın kişi orta, 15 binin üzerinde kişi ise ileri seviyede dil eğitimlerini tamamladı. 300 binin üzerinde aday ise KPSS'ye Turkcell Akademi ile hazırlandı.