Facebook'ta gizli saklı kalmadı

Facebook ayarlarının değişmesiyle, özel hayat hassasiyeti azaldı.

Sosyal paylaşım sitesi Facebook'un gizlilik ayarlarının değişmesiyle, kullanıcıların farkında olmadan daha çok bilgi paylaşmaya başladığı ortaya çıktı.
Carneige Mellon Üniversitesi tarafından yürütülen araştırma, Facebook kullanıcılarının, değişiklik olmadan önce, profillerini gizleme ve paylaşım ayarları konusunda daha dikkatli olduğunu ancak sitenin değişen gizlilik ayarlarıyla kullanıcıların "özel hayat" takıntısının da azaldığını gösterdi.
Facebook kullanıcılarının, 2005-2009 yılları arasında, kişisel bilgilerini paylaşma konusunda oldukça tutucu olduğu ancak 2009-2010'da, Facebook'un değişen gizlilik ayarlarıyla beraber daha fazla bilgi paylaşmaya başladığı ifade edildi.
Araştırmaya imza atanlardan Alessandro Acquisti, değişen gizlilik ayarlarının, kişisel bilgilerin paylaşımı konusundaki tabuları yıktığına da vurgu yaptı.
Acquisti, özel hayatını ve kişisel bilgilerini paylaşmama konusunda hassasiyet gösteren kullanıcıların, söz konusu değişikliklerle, bilerek ya da bilmeyerek daha fazla bilgi paylaştığını ve bu konuda daha esnek davrandıklarını dile getirdi.
Araştırmayla, sosyal medyanın, insanların kişisel bilgilerini paylaşmama konusundaki hassasiyetlerinin nasıl değiştirdiğine de dikkat çekildi.
Araştırma, 5 bin 76 Facebook hesabı üzerinde yapıldı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.