Saniye farkı

2011 yılında Türk halkı teknolojiye 5.1 milyar euro harcarken, Teknosa 2 saniyede 1 ürün satarak sektörün en hızlısı oldu. Teknosa bu yıl bin eleman alacağını açıkladı

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 10 Şubat 2012 Güncelleme 10 Şubat 2012, 02:14
Saniye farkı

İÇİNDEKİLER

Teknolojik gelişmeler sektördeki ciroları da büyütüyor. 2011 yılında Türkiye'de teknolojiye 5.1 milyar euro harcama yapılırken, 2 saniyede 1 ürün satan Teknosa sektörün en hızlısı oldu. 2011'i 1.7 milyar TL ciro ile kapattıklarını belirten Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, 2011'de 13 yeni mağaza açtıklarını ve yüzde 29 büyüdüklerini söyledi. Nane, 2012'de ise bin yeni eleman alıp büyümeyi sürdüreceklerini ifade etti. Bu yıl yaklaşık 30 bin metrekarelik ek satış alanı açacaklarının altını çizen Nane, cirolarını yüzde 20 artırmayı hedeflediklerini kaydetti. Türk halkının 2011'de teknolojiye 5.1 milyar euro harcadığını anlatan Nane, Teknosa'da geçtiğimiz yıl 14 milyon adedi aşkın ürün satışı olduğunu, yani her 2 saniyede 1 ürün satıldığını aktardı.

TÜRKİYE % 5 BÜYÜR
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı ve Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer ise, 2012'de hedeflerinin Teknosa'yı halka açmak olduğunu söyledi. Halka arz için gerekli altyapıyı hazırlayacaklarını belirten Dinçer, "Teknosa ile İMKB'nin en değerli, en çok kazandıran şirketleri arasına gireceğiz. Teknosa, Sabancı Grubu'nun parlayan yıldızı" dedi. Haluk Dinçer, Türkiye'nin 2012'de beklenenden hızlı büyüyeceğini ifade ederek, "IMF 2-3 diyor ama bize göre Türkiye rahat rahat yüzde 5 büyür" şeklinde konuştu.

RAKAMLARLA TEKNOSA
Büyüme oranı yüzde 29
2011 cirosu 1.7 milyar TL
Satış alanı 128 bin metrekare
Bulunduğu il sayısı 72
2011'de açılan mağaza sayısı 13
Toplam mağaza sayısı 269
Satılan ürün sayısı 14 milyon