Sinema sektöründeki krizin bedeli ağır oldu! Seyirci beyaz perdeden kaçtı

Mısırla patlak veren sinema sektöründeki kriz, seyirciyi salonlardan uzaklaştırdı. Hasılat ve seyirci sayısındaki yüzde 55’lik düşüş üzerine Cem Yılmaz’dan açıklama geldi. Ünlü komedyen, krize Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın el atmasının ‘umut verici’ olduğunu söyledi.

Kaynak GAZETE Giriş Tarihi 18 Ocak 2019 Güncelleme 18 Ocak 2019, 07:58
Sinema sektöründeki krizin bedeli ağır oldu! Seyirci beyaz perdeden kaçtı

İÇİNDEKİLER



Geçtiğimiz
ay Yılmaz Erdoğan'ın isyanıyla başlayan yapımcılar ile Mars Cinema Group arasındaki savaşın bedeli ağır oldu! Sinema biletleri üzerinden alınan bilet payı ve mısır kampanyalı bilet krizi üzerine Erdoğan'ın yanı sıra Cem Yılmaz ve Şahan Gökbakar gibi isimler de kazan kaldırdı. Sinema sektöründeki kriz ve 'mısır promosyonlu bilet' fiyatlarının artışı, seyirciyi beyaz perdeden kaçırdı.


2019 yılının ilk ayı, son 7 yılın en düşük izleyici sayısına sahne oldu. 2019'un ilk 10 gününde geçtiğimiz seneye göre yüzde 55.5 izleyici kaybı yaşayan sinemalar, yüzde 58.8 oranında da hasılat kaybı yaşadı.




Sektördeki krizi gözler önüne seren rakamlar üzerine 'Karakomik Filmler' filminin dağıtımı için Mars Cinema Group yerine UIP ile anlaşan Cem Yılmaz'dan yorum gecikmedi...




Konuya el atan Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın devreye girmesinin umut verici olduğunu söyleyen ünlü komedyen, Twitter'da şöyle yazdı:

'KONU EKONOMİK DEĞİL'
"Yeni sinema kanunu ile her şey doğru, güzel bir yere gidecek. Farkındalık yaratan her seyircime, Kültür Bakanlığı'na hassasiyetinden dolayı teşekkür ederim. Herkes gibi film yapan da hakkını aramalıydı. Öyle de oldu. Konu yalnızca ekonomik değil… Öyle gösterilse de değil. Sağ olun." Bu arada Şahan Gökbakar da Yılmaz gibi yeni filmi 'Recep İvedik 6'nın dağıtımı için UIP için anlaşmıştı.



'HİÇ' SATMAK İSTİYORLAR!
Sanat dünyasının ünlü ismi Prof. Mehmet Birkiye; 'mısır krizi'ni şöyle değerlendirdi: "Bunun sonu yok. Mars Grup buna tuvalet, müzik, fuayedeki aynalar gibi kalemlerin de kullanımını ekleyerek yapımcıların payını iyice küçültebilir. Mars'ın istediği aslında tüm postkapitalistler gibi 'hiç' satmak."