Bugünkü
Takvim

Sakın yaşlanmayın 2

  • Saklambaç
  • 29.10.2010
ABONE OL
Evet gerçekler acıdır.
Kireçli bacaklarda acı verir. Demek ki kireçli bacaklar da gerçektir. Ama tedbir de bu acıları biraz azaltabilir. Ha gayret tedbire devam.
Eklem ağrılarınızı azaltmak ve daha rahat hareket edebilmek için kilolu iseniz kilo vermeniz, eklemlerinize binen yükü azaltmanız en önemli adımdır. Egzersiz de çok önemlidir.
Yaptığınız egzersizlerin eklem harabiyetini artırmamasına dikkat etmelisiniz.
Kilolu iseniz özellikle dizlere ağırlık veren yürüme, koşma gibi aktiviteler yerine yüzme ve benzeri egzersizleri seçmelisiniz.
Eklem hareketliliğini koruyan ve çevre dokuları gevşeterek eklemlerin yumuşamasını sağlayan esneklik egzersizleri çok yararlıdır.
Kaslarınızı güçlendirmek için ağırlık ve dirence karşı yapılan egzersizlerden de faydalanabilirsiniz. Gerek yürüme ve benzeri egzersizlerin, gerekse ağırlık egzersizlerinin yavaş yavaş başlatılması, dozunun makul ölçülerde ve kademeyle artırılması uygun bulunuyor.

TEDAVİ OLUN
Bir nevi kireçlenme olan "Osteoartitin" tedavisinde kullanılan birçok anti romatizmal ilaç, fiziki tedavi ve cerrahi girişim yöntemi var.
Bu ilaç ve girişimsel yöntemlerin hangilerinin ne zaman, ne şekilde kullanılması gerektiği ciddi bir deneyim ve uzmanlık gerektiriyor.
Romatizma ilaçları diye bilinen ürünlerin tümünü (ister reçeteli ilaçlar, isterse doğal destekler olsun) doktorlara sormadan kullanmamak gerekiyor.
Bu ilaçlara komşuların, arkadaşların tavsiyesi ile başlamak çok önemli zararlara yol açabiliyor. Fizik tedavi uzmanlarına danışmadan masaj, kaplıca gibi değişik tedavi araçlarından yararlanmak uzun dönemde kontrolü güç, ciddi problemlere neden oluyor.
Eklem sorunları ile boğuşmak istemiyorsanız eklemlerinize gözünüz gibi bakın.
Kilo verin, hareket edin.
Eklemlerinizi burkma, düşme ve darbelerden korumaya çalışın.
Eklem sorunlarınız varsa doktorunuza mümkün olduğunca erken başvurun.
Bu sorunların çözümünü komşu ve arkadaşlarınıza değil doktorunuza bırakın.
Doğal yardımcılardan faydalanmaktan korkmayın
ama bunlardan maksimum faydayı sağlayabilmek için de yalnızca doktorunuzu dinleyin.
Eklemlerinizi zorlamayın...
Eklemlerin korunması için de dikkat etmeniz gereken önemli noktalar var.
Ağırlıkları kaldırırken gövdenize yakın tutmanız, yerden herhangi bir eşyayı alırken dizlerinizi bükerek eğilmeniz, dik durmaya çalışmanız, yüksek ve kolçaklı sandalyelerde oturmanız faydalı olacaktır.
Uzun yolculuklarda sık sık mola vermeniz, birkaç dakika yürümeniz, otobüs, tren veya uçakla seyahat ediyorsanız içinde dolaşmanız tavsiye ediliyor.
El, bilek ve parmak eklemlerinde ağır romatizmal sorunlar yaşayanların eklemlerini fazla zorlamadan kullanmaları, örneğin sapları kalınlaştırılmış mutfak aletleri ve çalışma araçlarını tercih etmeleri, kavanoz açacağı, maşa gibi yardımcı araçlardan faydalanarak eklemlerini zorlamamaları ve yazı yazmak gibi uzun süreli aktivitelerde sık sık mola vermeleri gerekiyor. İlerlemiş eklem sorunları nedeniyle hareket güçlüğü çekenlerin ise tereddüt etmeden baston ve benzeri yardımcı araçlardan yararlanması öneriliyor. Bu araçlar eklemlere binen yükü azaltarak, ağrı ve diğer belirtilerin azaltılmasında ciddi faydalar sağlayabiliyor.
Ağrısız ve hareketli günler dileğiyle...

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.