Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Sağlık
  • 15.09.2019 Gazete
ABONE OL

Mutfağımızdaki savar

Araştırmalar sağlıklı beslenerek den korunmanın mümkün olduğunu gösteriyor. Sağlıklı yağlar, posa, protein, mineral ve vitamin içerikli beslenme tarzı ile kanser riski en az seviyeye indiriliyor.

Mutfağımızdaki kansersavar
Araştırmalar sağlıklı beslenerek den korunmanın mümkün olduğunu gösteriyor. Sağlıklı yağlar, posa, protein, mineral ve vitamin içerikli beslenme tarzı ile kanser riski en az seviyeye indiriliyor. Uzmanlar, kanserle mücadele eden şu 5 besini soframızdan eksik etmemeyi öneriyor:

Domates: İçeriğindeki likopen maddesi birçok kanser türü ile mücadele etmektedir. Prostat kanseri riskini azaltmaktadır.

Keten tohumu: Bolca Omega-3 barındırır. Östrojenin neden olduğu meme kanseri riskini azaltır.

Kefir: Bağışıklığın kuvvetlenmesine yardımcı olur. Kanserle mücadelede oldukça etkindir. Kanserden korunmak için günde 1 bardak kefir içilmesi tavsiye edilir.

Turunçgiller: Limon, greyfurt, portakal ve mandalinada bolca folat, C vitamini ve posa bulunur. Bu besinler kanserle mücadeleye yardımcı olur.

Sarımsak: Kanser riskini en aza düşüren besindir. Kadınlar menopoz döneminin ardından düzenli olarak sarımsak yerse kolon kanseri riskini yarı yarıya düşürürler. Sarımsağın aşırı pişirilmeden hafif çiğ yenmesi vücuda daha yararlıdır.