Bugünkü
Takvim

Uzun ömrün sırrı diyeti

Uzun ömrün sırrı Akdeniz diyeti
Tıp dünyasında yapılan araştırmalar, sağlıklı ve uzun bir ömür için Akdeniz tarzı beslenmek gerektiğini gösteriyor. Bitkisel temelli gıdalar, sağlık yağlar ile faydalı baharatlar ve kuru yemişler içeren bu beslenme grubu; depresyon, , Tip-2 diyabet, obezite ve gibi hastalıklara karşı koruma sağlıyor.

Uzmanlar, Akdeniz diyetinin sağlığa faydalarını şöyle sıralıyor:
Tamamen doğal besinler içerir. Zeytinyağı, mercimek ve baklalar, meyveler, sebzeler, rafine edilmemiş kahvaltılık tahıllar, diğer paketli ve bol şekerli işlenmiş gıdaların aksine sağlığı korur. Vücuda güç ve kuvvet verir.
Sağlıklı kilo vermeye yardımcı olur.
Omega-3 içeren besinlerin bolca tüketilmesinden dolayı, kalp ve damar sağlığını korur. Kalp krizinden ölüm riskini azaltır.
Akdeniz tipi beslenme, kanserle mücadeleye yardımcı olur. Kanserli hücrelerin küçülmesini sağlar.
Tip-2 diyabet riskini azaltır. Kan şekerini dengeler. Pankreası güçlendirir.
Diyabete engel olur ve tedavi eder.
Akdeniz diyeti, hafızayı güçlendirir. Alzheimer ve Parkinson hastalığına karşı koruma sağlar.
Taze bitkilerden oluşan bir beslenme düzeni olduğundan hastalıklara karşı korur. Bağışıklığı güçlendirir. Ömrü uzatır.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.