Elektrikli savaşı kapıda

Otomotiv dünyası çok büyük bir değişimin eşiğinde. İçten yanmalı yani dizel ve benzinli motorlar ömürlerinin sonlarına geldi. Norveç, Hollanda gibi bazı Avrupa ülkeleri 2025'ten itibaren dizel motorların satışını yasaklayacağını duyurmuştu. Son dönemde benzer açıklamalar art arda geliyor. Fransa 2040, Hindistan 2030 yılından itibaren içten yanmalı motorları yasaklayacağını açıkladı. Almanya'nın bazı eyaletleri de benzer kararlar aldı. Elbette yıllardır elektrikli otomobiller üreten markalar var ama tüm pazarın elektrikliye dönmesi başka bir boyut. Erken kalkan yol alır mantığıyla Nissan, Renault, BMW, Tesla gibi markalar ön planda olsa da diğer markalar da hızla elektrikli modellerini hazırlıyor. Örneğin; Volvo 2019'dan itibaren ürün gamındaki tüm modellerin birer elektrikli versiyonunu sunacağını açıkladı. Volvo Cars Başkan ve CEO'su Hakan Samuelsson'un "2025'e kadar 1 milyon elektrikli otomobil satmayı planlıyoruz. Söylüyorsak yaparız da" açıklaması kayda değer. 2020'ye kadar birçok markadan benzer açıklamalar geleceğini söylemek için kahin olmaya gerek yok. Asıl savaş, birçoğu yüz yıldan fazla süredir otomobil üreten, pazarın yerleşik markalarının yeni markalarla karşı karşıya gelmesiyle yaşanacak. Elektrik çağından biz de payımızı almalıyız...
Halit BOLKAN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.