İŞKUR'dan ortaöğretim mezunu büro memuru alımı başvuru şartları! 1340 kişilik büro memuru alımı ilanları

Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), Türkiye genelinde farklı illerde istihdam etmek üzere 1340 kişilik büro memuru alımı yapacağını duyurdu. Türkiye’de istihdamın sağlanması ve işsizliğin önlenmesi gibi faaliyetlere yardımcı olmak içi kurulan Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) tarafından belirlenen şartlara göre alınan büro memuru ne iş yapar? İŞKUR büro memuru alım şartları nelerdir? Büro memurluğu için başvuruda bulunmak isteyen vatandaşların cevabını aradıkları bu sorular için hazırladığımız haberde konuya ilişkin detaylı bilgiyi bulabilirsiniz. İşte büro memurluğunun tanımı ve büro memuru olmak için aranan özelliklerin ayrıntıları…

Giriş Tarihi 26 Şubat 2021, 09:28 Güncelleme 26 Şubat 2021, 09:28
İŞKUR’dan ortaöğretim mezunu büro memuru alımı başvuru şartları! 1340 kişilik büro memuru alımı ilanları

İÇİNDEKİLER

İŞKUR tarafından 2021 Şubat ayına özel ilk Büro Memuru alımı ilanı yayınlandı. Türkiye İş Kurumu tarafından yayınlanan ilanda neredeyse her ilde KPSS şartsız ve sınavsız olmak üzere en az lise mezunu büro memuru alımı yapılıyor. Başvurular online olarak yapılacak olup, başvuru sayfası ve koşulları haberimizde… Kısaca çalıştığı büronun niteliğine ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilen çeşitli büro işlerini yapan kişiye büro memuru denmektedir. Daha ayrıntılı bir tanım yapmak gerekirse, ofis ve büro gibi çalışma ortamlarında aksaklıkları önlemek için günlük işleyişi sağlayan aynı zamanda firmaların dışa açılan yüzü olup bağlantılarını sağlayan kişilere büro memuru denmektedir.

HANGİ İLLERDE BÜRO MEMURU ALIMI YAPILIYOR?

İSTANBUL ANKARA TEKİRDAĞ UŞAK

DENİZLİ ADANA KOCAELİ GAZİANTEP

OSMANİYE AYDIN MANİSA MUĞLA

ANTALYA BURSA TOKAT KÜTAHYA

HATAY DÜZCE SİVAS SAMSUN

KARABÜK TRABZON ERZURUM MERSİN

BOLU KONYA İZMİR BARTIN

ÇANAKKALE BİLECİK ESKİŞEHİR EDİRNE

ORDU KAYSERİ SAKARYA BURDUR

TEKİRDAĞ NİĞDE BARTIN ÇORUM

YOZGAT

BÜRO MEMURU NE İŞ YAPAR?

Kısaca çalıştığı büronun niteliğine ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilen çeşitli büro işlerini yapan kişiye büro memuru denmektedir. Daha ayrıntılı bir tanım yapmak gerekirse, ofis ve büro gibi çalışma ortamlarında aksaklıkları önlemek için günlük işleyişi sağlayan aynı zamanda firmaların dışa açılan yüzü olup bağlantılarını sağlayan kişilere büro memuru denmektedir.

Büro memurundan, günlük yazışmaları yapmak, dökümler alıp dosyalamak, raporlama yapmak, dışarıdan gelen misafir ve müşterilerle diyalog kurmak, resmi kurum ve kuruluşlarla bağlantıyı kurmak gibi işler beklenmektedir. Büro memuru için verilen ilanlarda kişilerden beklenen kriterler çalışma alanlarına göre değişiklik gösterir. Örneğin, dış ticaret alanında faaliyet gösteren bir firmada, işe başlayacak büro memuru için dil bilmesini istenirken, muhasebe ofislerinde çalışacak bir büro memurunda, iş ile ilgili programları kullanabilmelerini bekleyebilmektedir.

Ancak genel olarak büro memurlarından beklenen özellikler ekip çalışmasına yatkın, düzgün bir diksiyona ve iş disiplinine sahip olmasıdır.

BAŞVURU ŞARTLARI NELER?

İŞKUR'dan başvuruları kabul edilen büro personeli ilanına başvuru yapacak adayların aşağıdaki şartları taşımaları gerekmektedir.

- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

- Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması olumlu sonuçlanmış olmak.

- Kurumların belirlediği özel şartlara sahip olmak,

- Sağlık probleminin olmaması,

- En az lise mezunu olmak, ( önlisans lisans mezunları için ilanlar da yer almaktadır)

- İlanların özel başvuru şartlarında yer alan yaş aralığında olmak,

- Office programlarına hakim olmak,

- Güler yüzlü olmak.

BÜRO MEMURU ALIMINA NASIL BAŞVURU YAPILIR?

İŞKUR tarafından yayımlanan büro memuru alımı ilanlarına başvuru yapmak için, İŞKUR'un üye profiline e-Devlet üzerinden online olarak kayıt girerek yaptırmanız gerekmektedir. Sonrasında başvuru yapmak için ''BURAYA'' tıklayarak size uygun il ve ilçelerdeki ilanları görebilir ve başvuru işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

İŞKUR KAYIT İŞLEMİ NASIL YAPILIR?

İş aramanın ilk adımı kayıttır. Kurum hizmetlerinden yararlanmak isteyen iş arayanların Kurum portalına üye olarak veya şahsen Kurum ünitelerine başvurarak kayıt olmaları zorunludur. Başarılı bir eşleştirme için hem açık iş hem de iş arayan kişi hakkında tam ve doğru bilgilerin bulunması zorunludur. Gerek internet üzerinden gerekse Kurum personeli aracılığı ile kayıt yaptıracak olanların kendileri ile ilgili bilgileri tam ve doğru olarak yansıtmaları uygun işe yerleştirilmelerinde oldukça önemlidir. Bu nedenle, lütfen kişisel, iletişim, eğitim, meslek ve diğer bilgilerinizi tam ve doğru olarak sisteme giriniz.

İŞKUR KAYIT ŞARTLARI

İş arayanların Kurumumuza kayıt yaptırabilmeleri için 14 yaşını doldurmuş olmaları gerekmektedir. Kayıt için beyan esas alınır. Beyanların gerçek dışı olmasından Kuruma hiçbir sorumluluk yüklenemez.