Son viraja girildi! Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvuru şartları nedir? DİB başvuru nasıl yapılır?

Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayınlanan ilana göre, sözlü mülakat ile 10 personel alımı yapılacak. 10 Aralık'ta başlayan başvuru sürecinde son viraja girildi. Henüz başvuru yapmamış olan adayların kısa sürede başvurularını tamamlamaları gerekiyor. Peki, Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvuru şartları nedir? 2019 DİB başvuru nasıl yapılır?

Giriş Tarihi 18 Aralık 2019, 14:43 Güncelleme 18 Aralık 2019, 14:43
Son viraja girildi! Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvuru şartları nedir? DİB başvuru nasıl yapılır?

İÇİNDEKİLER

Diyanet İşleri Başkanlığı sözlü mülakat ile personel alımı yapıyor. Personel alımına ilişkin ilanın yayınlanmasının ardından vatandaşlar ilana yoğun ilgi gösterdi. Yapılan açıklamada, lisans mezunu 2 prodüktör, önlisans mezunu 2 ve lisans mezunu 2 kameraman, ön lisans mezunu 2 montajcı ve ön lisans mezunu 2 ses kayıtçısı olmak üzere toplam 10 adet personel alımı gerçekleştirileceği bildirildi. Peki, Diyanet İşleri Başkanlığı personel alımı başvuru şartları nedir? 2019 DİB başvuru nasıl yapılır? Başvurular ne zaman bitiyor? İşte cevaplar...

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI PERSONEL ALIMI BAŞVURU NE ZAMAN BİTİYOR?

10 Aralık'ta başlayan başvuru işlemleri 24 Aralık 2019 tarihinde sona erecek. Başvurular, (https://dibbys.diyanet.gov.tr/IKYS/Sinav/Kurumdisi) adresi üzerinden sınav başvuru formunu doldurduktan sonra başvurularını onaylatmak üzere aynı tarihlerde istenen belgelerle birlikte herhangi bir il veya ilçe müftülüğüne şahsen müracaat edeceklerdir.

DETAYLAR BİR SONRAKİ SAYFADA

BAŞVURU ŞARTLARI NELER?

1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen şartları taşımak,

2. Tabloda belirtilen, yükseköğretim kurumlarının ilgili bölümlerinin birinden mezun olmak,

3. Öğrenim durumuna göre 2018 yılı Kamu Personel Seçme Sınavının KPSSP3 veya KPSSP93 puan türünden en az 60 (altmış)puan almış olmak.

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER

* T.C. Kimlik No'lu kimlik belgesi (nüfus cüzdanı veya pasaport),

* Diploma veya mezuniyet belgesinin aslı veya onaylı örneği (Diploma yabancı bir ülkeden alınmışsa YÖK'ten alınacak denklik belgesi),

* Sağlıkla ilgili olarak görevini devamlı yapmaya engel bir durum olmadığına, sabıka ve arşiv kaydı bulunmadığına dair adayın yazılı beyanı,

► Sabıka veya arşiv kaydı bulunanların mahkeme kararlarını müracaat bitiş tarihinden önce Başkanlığımızca değerlendirilmek üzere 0312 285 85 72 nolu faksa ivedilikle göndermeleri gerekmektedir

► Belgeleri ibraz edemeyen adayların başvuruları kabul edilmeyecektir. Belgeler, kontrol edildikten sonra adaylara iade edilecektir.

► Belgeler, atanmaya hak kazanan adaylar tarafından atama sürecinde ilgili birime teslim edilecektir.

► Yazılı beyan istenen hususlar tek bir dilekçede yer alacaktır.

e-Devlet üzerinden alınan belgeler geçerlidir.

SINAV HAKKINDA

Sınav sözlü olarak Ankara'da yapılacak. KPSS puan sırasına göre atama yapılacak kadro sayısının 3 (üç) katı aday, son sıradaki adayla aynı puanı alanlar dâhil, sözlü sınava çağrılacak.

Adaylar sınavda aşağıdaki konulardan değerlendirilecektir.

a) Adayın mesleki bilgi, beceri ve uygulaması, (70 puan)

b) Genel kültürü,bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,(15 puan)

c) İfade yeteneği, muhakeme gücü, temsil ve ikna kabiliyeti (15 puan)