Gerçekliğimiz bir bilgisayar simülasyonunun ürünü olabilir mi? "Matrix" filmindeki gibi, yaşadığımız dünya aslında kodlardan mı ibaret? İngiltere Portsmouth Üniversitesi'nden fizik doçenti Dr. Melvin Vopson, bu sıra dışı soruya bilimsel bir temel sunan çarpıcı bir teoriyle gündemde.
İngiltere Portsmouth Üniversitesi'nden fizik doçenti Dr. Melvin Vopson, çarpıcı bir teoriyle gündemde. Vopson, yerçekiminin yalnızca fiziksel bir kuvvet değil aynı zamanda evrenin "veri düzenleme" mekanizması olduğunu savunuyor.
Dr. Vopson'un AIP Advances dergisinde yayımlanan son çalışmasında, evrenin aslında dev bir bilgi işleme sistemi – adeta bir bilgisayar – gibi davrandığı ileri sürülüyor. Vopson'a göre yerçekimi, uzaydaki bilgiyi sıkıştırma ve optimize etme işlevi görüyor.
"Evrenin içindeki bilgi içeriği tıpkı bilgisayar sistemlerinde olduğu gibi sıkıştırılıyor, düzenleniyor ve optimize ediliyor," diyen Vopson, bu sürecin simülasyon teorisini destekleyen güçlü bir işaret olduğunu belirtiyor.
Teoride, nesnelerin birbirine çekilmesi yalnızca fiziksel değil; aynı zamanda hesaplama açısından daha verimli bir sistem oluşturmak için olabilir. Vopson, "Tek bir nesneyi hesaplamak, birden fazla nesneyi hesaplamaktan daha kolaydır. Bu yüzden nesneler birbirine çekilir," diyor.
Yani yerçekimi, bilgi entropisini azaltan bir süreç olabilir. Bilgi entropisi, bir sistemdeki düzensizlik ya da belirsizlik miktarını ifade eder. Vopson'a göre, evren bu entropiyi azaltarak düzenli kalmaya çalışıyor – tıpkı bilgisayarların veriyi sıkıştırarak depolama alanından tasarruf etmesi gibi.