Londra’da COP31 diplomasisi: Kurum ve Bayraktar Guterres ile görüştü
COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile görüştü. Görüşmede Türkiye’nin COP31 hazırlıkları, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri ve döngüsel ekonomi başlıkları ele alındı.
Hızlı Özet Göster
- COP31 Başkanı Çevre Bakanı Murat Kurum ve Enerji Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile görüştü.
- Görüşmede Türkiye'nin COP31 hazırlıkları, COP31 Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri ve döngüsel ekonomi konuları ele alındı.
- Türkiye'nin 2035 yılına kadar yenilenebilir enerji kurulu gücünü üç katına çıkarma hedefi Guterres'e aktarıldı.
- Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri görüşmede paylaşıldı.
- Görüşmede gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemi vurgulandı.
COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum'un Londra İklim Eylemi Haftası kapsamındaki programı devam ediyor. Etkinliklerin ikinci gününde Bakan Kurum ile Bakan Bayraktar, BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi. Görüşmede Türkiye'nin COP31 hazırlıklarına ilişkin bilgilendirme yapıldı, COP31 Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri, döngüsel ekonomi konuları ele alındı.

COP31 HAZIRLIKLARI GUTERRES İLE GÖRÜŞÜLDÜ
Görüşmeye ilişkin sosyal medya hesabından paylaşım yapan Bakan Kurum, "COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemimizi ele aldık; iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Alparslan Bayraktar ile katıldığımız görüşmede temiz enerji konusunda çalışmalarımızı paylaşarak, iklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık. Sayın Genel Sekreter'e yapıcı yaklaşımı ve değerli katkıları için teşekkür ediyorum" mesajını verdi.

TÜRKİYE'NİN ENERJİ VE İKLİM VİZYONU AKTARILDI
Bakan Bayraktar da verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirterek, "Görüşmemizde, küresel iklim krizine karşı yürütülen ortak mücadeleyi, gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemini ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımları kapsamlı şekilde ele aldık.
Ayrıca Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizden ve enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızdan bahsederek, ülkemizin enerji politikalarındaki güçlü vizyonunu Sayın Genel Sekreter'e detaylı bir şekilde aktardık.
Ülkemizin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılıkla hareket ediyoruz. Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz" paylaşımını yaptı.