"Seçilmiş Aile" ise markanın internet sitesinde yer alan yazıda şöyle tanımlandı: "Bu konsept yalnızca LGBTQIA+ topluluğuna özel değil – herkes seçilmiş bir ailenin parçası olabilir – ancak bu keyifsiz bir deneyimle iç içedir. Neden mi? Biyolojik ailesi veya toplum tarafından reddedilen kişi (ne yazık ki, topluluk içindeki çoğu kişide durum böyle), bu boşluğu dolduracak birilerini arar: Seçilmiş bir aile." Bu ifadelerin dışında internet sitesindeki yazıda ve videoda üç "seçilmiş aile" örneği anlatılarak LGBTQIA+ propagandası da yapılıyor.
SOSYAL MEDYADAN TEPKİ YAĞDI: "BU CİNSİYETSİZLİK PROPAGANDASINDAN SONRA…"
AK Parti MKYK Üyesi Mücahit Birinci, H&M markasının bu propagandasına sosyal medyadan tepki göstererek boykot çağrısı yaptı. Birinci, "Bu (H&M) bir İsveç markası. Türkiye'de birçok satış mağazası var. Hizmet ettikleri bu cinsiyetsizlik propagandasından sonra, bu markanın mağazalarından alışveriş yapmayı kesmeyi tavsiye ediyorum" ifadelerini kullandı.
LGBT NEDİR?
LGBT'nin açılımı, lezbiyen, gey, biseksüel ve transgender sözcüklerinin baş harflerinden oluşuyor. LGBT'lilerin Onur Haftası (Pride) olarak adlandırdıkları hafta ise haziran ayının sonlarında dünyada kutlanıyor.
ZARA'DAN SKANDAL: EKMEK AYAKLAR ALTINA ALINDI
Geçtiğimiz günlerde de İspanyol Inditex grubunun bir markası olan ünlü giyim şirketi Zara skandal bir reklama imza atmıştı.
Zara Almanya'da internet sitesinden satışa sunduğu deri sandaletlerin görselinde ekmekleri kullandı. Ekmekler sandaletlerin altında gösterilerek adeta ayaklar altına alındı.
MANİDAR ZAMANLAMA
Skandal reklamın 'dünyada gıda ve buğday krizi yaşanacak' söylentilerinin arttığı bir dönemde yapılması manidar bulundu. Son olarak gıda krizine ilişkin Londra merkezli The Economist dergisi de felaket senaryoları çizmişti. The Economist'in kapak görselinde buğday başaklarını kuru kafa simgesi üzerinden temsil edilirken dünyanın Rusya-Ukrayna savaşı sebebiyle bir gıda krizine sürükleneceğine değinilmişti.
SOSYAL MEDYADAN TEPKİ YAĞDI
Ekmeğin ayaklar altında gösterildiği rekmala sosyal medyadan tepki yağdı. Kimi kullanıcılar yapılanın saygısızlık olduğunu ifade ederken kimi kullanıcılar ise gıda krizi söylentilerinin yaşandığı dönemde böyle bir reklamın masum olmayacağına dikkat çekti. 'Zara Haddini Bil' etiketiyle Twitter'da binlerce paylaşım yapıldı.
YILDIZ TİLBE: ALLAH SİZE O EKMEĞİN KIRINTISINI NASİP ETMESİN
Ünlü şarkıcı Yıldız Tilbe de sosyal medyada duruma tepki gösteren isimler arasında yer aldı.
Yıldız Tilbe, "Allah size o Ekmeğin kırıntısını nasip etmesin" ifadeleriyle ünlü markaya tepkisini dile getirdi.