
Ankara Büyükşehir Belediyesi Elektrik Gaz Otobüs Genel Müdürlüğü (EGO) tarafından yapılan açıklamada; "8 Nisan 2022 tarihinde tekrar hizmete açılan Yenimahalle-Şentepe Teleferik Hattı, sistemde meydana gelen teknik bir arıza nedeniyle geçici bir süre durdurularak onarıma alınmıştır. Onarımın tamamlanmasını takiben derhal hizmete açılacaktır. Bu süreçte teleferik hattında otobüslerimiz hizmet verecektir" denildi.
51 MİLYON TL HARCANDI
Yenimahalle-Şentepe Teleferik Hattı'nın yapımına 14 Mayıs 2013'te başlanmış ve 17 Haziran 2014'te hizmete açılmıştı. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, görev geldikten sonra Yenimahalle Metro İstasyonu ile Şentepe arasında kullanılan teleferiği arızalı olduğu iddiasıyla bakıma almıştı. Ankara Büyükşehir Belediyesi; yapımı istasyonlar ve tüm tesisleri ile yaklaşık 6 ayda 51 milyon TL'ye tamamlanan Yenimahalle Şentepe teleferiğe yaklaşık 27 milyon TL bakım ücreti harcadı. Yenimahalle Şentepe teleferiği 2 yıl 17 günde hizmete başladı.
ÜNAL: SİSTEMİ BOZDULAR, ŞİMDİ DE, DİKİŞ TUTMUYOR...
Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Meclisi Birinci Başkanvekili Fatih Ünal, Yenimahalle Şentepe teleferiğinin bu kadar uzun süre çalıştırılmamasının kalıcı ve daha büyük sorunlara neden olacağına ilişkin açıklamalarda bulunduğunu hatırlattı.
Fatih Ünal, şunları söyledi: "2 yıldır kapalı tuttukları Şentepe teleferiğini 'Büyük tamirat yaptık' diyerek geçen günlerde açan Ankara Büyükşehir Belediyesi, yine bakım nedeniyle hattı kapattığını açıkladı. Defalarca dile getirdik. Sistemin bu kadar uzun süre çalıştırılmaması kalıcı ve daha büyük sorunlara neden olur diye."
"Maalesef dediğimiz gibi de oldu. İlk önce halat problemi diyerek uzun bir süre açamadıkları teleferik hattını şu anda da düzgün bir biçimde çalıştıramıyorlar. Bozdukları Sistem bir türlü dikiş tutmuyor."
"KAMU ZARARINA SEBEP OLANLAR HESAP VERMELİ..."
"Teleferik hattının çalıştırılmaması, kabinlerin uzun bir süre kullanılmaksızın halat üzerinde asılı kalması, akabinde halatın ömrünün bitmesine neden olunması ve büyük bakım yaptık diyerek koca koca puntolarla reklam yapılması deneyimsiz ekip elinde güzel sistemin çöp olmasına neden olmuştur. Haliyle ortada ciddi bir kamu israfı da söz konusudur. Buna sebep sorumlular mutlaka hesap vermelidir.
"AKTARMA ÜCRETLİ OLDUKÇA SİSTEM SAĞLIKLI ÇALIŞTIRILAMAZ..."
"Özellikle yılbaşından itibaren toplu taşımada ücretli hale getirilen aktarmalar hemşehrilerimizin ciddi mağduriyetine neden olmuştur. Bu durumdan en çok etkilenenlerin başında da Şentepeliler gelmektedir.
Ücretsiz teleferik hattı ile kolayca metro hattına ulaşabilen hemşehrilerimiz, uzun bir süre çalıştırılamayan teleferik hattının Ücretli hale gelmesi ile birlikte daha da mağdur olmuşlardır. Sistemin sağlıklı çalışmasını temin sonrası Aktarmanın ücretsiz olması elzemdir."
Sabah'a konuşan uzmanlar; teleferik sisteminin uzun süre çalışmaması, 55 tonluk gergi altında bulunan ağır halatın metal aksama temas ettiği bölgelerde bulunan kauçuk malzemenin hasar görmesine sebep olacağına dikkat çektiler.