CAATSA yaptırımları tarihte ilk kez bir NATO müttefikine uygulandı: Türk-Amerikan ilişkilerinde yeni dönem

CAATSA kapsamındaki ikincil yaptırımlar, ilk kez uygulanmasının yanı sıra bir NATO müttefikine uygulanmasıyla da tarihe geçti. Ulusal Savunma Strateji Belgelerinde Çin ve Rusya ile rekabeti öncelikli tehdit olarak tanımlayan ABD'nin, Türkiye gibi bir ülkeyle savunma sanayisi iş birliğine yönelik kısıtlamalar getirmesi uzun dönemde sürdürülebilir değil. Bu yaptırımların uzun dönemde Türkiye'yi milli savunma teknolojileri konusundaki kararlılığından vazgeçirmesi beklenmiyor. Trump'ın CAATSA yaptırımlarını uygulaması, gerek bundan sonra Kongrenin gerek göreve geldikten sonra Biden’ın Türkiye’ye tekrar bir yaptırım uygulama durumunu oldukça zorlaştırıyor.

ABD yönetiminin, Türkiye'nin savunma sanayisini hedef alan yaptırımlarının Ankara'yı milli teknoloji hamlesinden vazgeçirmesi beklenmezken, Washington'ın "büyük güç rekabeti" stratejisi kapsamında da sürdürülebilir görünmüyor.

ABD'nin Hasımlarıyla Yaptırımlar Yoluyla Mücadele Yasası (CAATSA) kapsamında, Rusya'dan S-400 hava savunma sistemlerinin alımı nedeniyle Türkiye'ye yönelik neredeyse 3 yıldır masada tutulan yaptırımlar nihayet açıklandı.

ABD Hazine Bakanlığı, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığını (SSB) ve Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir ile üst düzey yetkililerinden Mustafa Alper Deniz, Serhat Gençoğlu ve Faruk Yiğit'i yaptırım listesine ekledi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.