Takvim

Bugünkü
Takvim
  • Güncel
  • 02.12.2020 14:38
  •  - 
  • Son Güncelleme:
  •  
  • 02.12.2020 17:59
ABONE OL

faydaları nelerdir? D vitamini hangi besinlerde var? Covid-19’dan koruyor mu?

Gündemde sıkça araştırılanlar arasında faydaları nelerdir? Sorusu yer alıyor. Peki Covid-19’dan koruyor mu? Uzmanlar yapılan incelemelerde faydalı olduğunu gösteren sonuçlara ulaştı. Dolayısıyla büyükten küçüğe herkesin araştırdığı ve daha saymakla bitmeyen faydalarının neler olduğunu merak ettiği D vitamini ile ilgili bilgiler paylaştık. D vitamini hangi besinlerde var? Sorusunun yanıtını haberimizin içeriğinde bulabilir, tüketmeye özen gösterebilirsiniz.

D vitamini faydaları nelerdir? D vitamini hangi besinlerde var? Covid-19’dan koruyor mu?

D vitamini faydaları nelerdir? D vitamini hangi besinlerde var? Sorgulamaları her gün binlerce kişi tarafından yapılıyor. Corona virüs vakalarının artmasıyla birlikte vatandaşlar ek tedbirler de almaya çalışıyor ve beslenmesine dikkat ediyor. Uzmanların D vitamininin önemine vurgu yapmasının ardından Covid-19'dan koruyor mu? Sorusunun yanıtı merak edildi ve D vitamini ile ilgili bilgiler sorgulananlar arasında yer aldı. İşte ayrıntılar…

Covid-19 testi yapılan 191 bin 779 kişiden alınan verilerin incelendiği bir çalışmada, kandaki D vitamini seviyeleri 20 ng/mL'nin altında olanların bu hastalığa yakalanma oranının 30 ng/mL üstünde yeterli seviyede D vitamini olanlara göre yüzde 54 daha yüksek olduğu görüldü

D VİTAMİNİ HANGİ BESİNLERDE VAR?

Süt, ayran, kefir, peynir ve yoğurt
Tereyağı
Ton balığı
Somon
Uskumru
İstridye
Karaciğer
Yumurta sarısı
Tatlı patates
Balık yağı
Mantar
Maydanoz
Yonca
Isırganotu
Yulaf

D VİTAMİNİNİN SAĞLIĞA FAYDALARI

Hastalıklara karşı korur
Bağışıklık sistemini güçlü tutarak, hastalığa neden olan virüs ve bakterilerle savaşabilir. Lupus, fibromiyalji, tiroid, inflamatuvar bağırsak hastalığı, metabolik sendrom, romatoid artrit, Crohn hastalığı, böbrek hastalıkları, multipl skleroz gibi kronik hastalıkların yanı sıra; grip, tüberküloz gibi bulaşıcı hastalık riskini azaltmaya yardımcıdır.

Depresyonu azaltır
Ruh halini düzenlemede, kronik yorgunluk, anksiyete ve depresyonu önlemede önemli rol oynayabilmektedir.

Kilo vermeye yardımcıdır
Araştırmalar ekstra kalsiyum ve D vitamininin iştahı bastırıcı bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.

      Kemik sağlığını korur
      Kemiğin yapı taşı olan kalsiyumun düzenlenmesinde etkilidir; bağırsaklardan kalsiyumu emmek ve böbrekler yoluyla atılan kalsiyumu geri almak için gereklidir. Kas ve kemik hastalıklarını önleyebilmekte ve tedavi edebilmektedir.

      Solunum enfeksiyonlarını azaltır
      D vitamini seviyeleri düşük olan çocuklar ve yetişkinler astım, alerjik hastalıklar, soğuk algınlığı veya üst solunum yolu enfeksiyonları için daha yüksek risk altındadırlar.

      Diyabet riskini azaltır
      İnsülin seviyelerini düzenleyerek diyabet yönetimine yardımcı olur. Araştırmalarda D vitamininin seviyeleri, kan şekeri ve azalan insülin direnci ile ilişkili bulunmuştur.

      Sağlıklı hamilelik için gereklidir
      D vitamini eksik olan hamilelerde preeklampsi gelişme riski ve sezaryen ihtiyacı daha fazladır. Bu nedenle hamilelere folik asit ile birlikte doktorlar tarafından önerilmektedir.

      Kanseri önlemede etkilidir
      Hücreler arasındaki iletişimi düzenlemeye yardımcıdır. Araştırmalar kalsitriolün, kanser hücresi ölümünü artırarak, hücre çoğalmasını ve kanserin ilerlemesini azaltabileceğini göstermektedir. Özellikle kolon, prostat, pankreas ve meme kanserlerinin önlenmesinde ve tedavisinde önemli rol oynayabilmektedir.



      Kalp hastalığı riskini azaltır
      Kan basıncı kontrolünde ve arter hasarını önlemede etkilidir. D vitamininin eksikliği hipertansiyon, hiperlipidemi, miyokard enfarktüsü, kalp yetmezliği ve felç ile ilişkilidir.

      Bilişsel bozuklukları önler
      Beynin gelişiminde ve fonksiyonlarının düzenlenmesinde, sağlıklı bir sinir sisteminde önemli rol oynar. Yaşam boyunca yeterli düzeyde D vitamininin muhafaza edilmesi, yaşa bağlı nörolojik rahatsızlıkların önlenmesine yardımcıdır. Parkinson, Alzheimer, demans ve bilişsel gerileme olan yaşlılarda D vitamini eksikliği yaygındır.

      İltihabı azaltır
      Araştırmalar, artan D vitamini seviyeleriyle birlikte, iltihabın işareti olan C-reaktif protein seviyelerinde azalma olduğunu göstermiştir.

      Cilt sağlığını korur
      Bu vitamin derinin fonksiyonunu etkilemekte; sedef ve egzama gibi deri hastalıklarının tedavisinde yardımcı olmaktadır.