Son dakika: Koronavirüs bağışıklık haritası çalışması yeniden başlıyor

Toplumun ne kadarında koronavirüse karşı bağışıklık geliştiğinin ölçülebilmesi için Türkiye'de ikinci defa kesitsel çalışma yapılacak. Çalışmanın detayları ortaya çıkarken, haziranda yapılan uygulamanın bir benzerinin olacağı öğrenildi.

Toplumun koronavirüse karşı ne kadar bağışıklık geliştirip geliştirmediği son günlerdeki tartışma konularından biri. Bunun ile ilgili münazaralar devam ederken Türkiye'de ikinci defa uygulanacak olan kesitsel çalışmanın (Hastalığın toplumdaki sıklığının araştırılması) da detayları ortaya çıkmaya başladı.

Sağlık Bakanlığı Toplum Bilimleri Kurulu Üyesi ve Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Necmi İlhan "Haziran sonunda, TÜİK'ten alınan örneklem ile 153 bin kişilik bir çalışma yapılmıştı. Bu çalışmanın aynısı önümüzdeki günlerde tekrar edilecek. Belirlenen hanelere gidilip antikor ve sürüntü alınacak. Böylelikle bütün toplumun fotoğrafını çekeceğiz. Bağışıklık düzeyimizi tespit edip ona göre strateji belirleyeceğiz. Ayrıca aşı çalışmalarını ne yönde planlamamız gerektiğini öğreneceğiz. Araştırmalar tahminen önümüzdeki ay sonuçlanır. Hastalığın daha çok geçirildiği İstanbul ve Ankara gibi büyükşehirlerde bağışıklığın daha yüksek olmasını bekliyoruz. Ancak kişi bağışıklık sayısı, nüfusa oranla daha az olabilir" dedi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.